Preporučeno
StoryEditor

U novom broju Lidera: Prodajete tvrtku? Sad je pravo vrijeme za to

21. Prosinac 2016.

Najgore je vrijeme za one koji prodaju tvrtke, prema svemu sudeći, iza nas. Nakon nekoliko godina prisilne prodaje tvrtki koje su grcale u financijskim problemima ponovno dolazi doba kad se mete ciljaju i zavode zbog ‘onoga nečeg‘. U pravilu su to novo tržište, novi proizvod, tehnologija, potencijal... Ukratko, prodaja budućnosti. Što je više tih aduta, to je meta atraktivnija. Za kupce je to također, ako ne sretnija (jer se tijekom krize moglo jeftinije kupiti one kojima je voda došla do grla), onda zasigurno zdravija situacija. Ne moraju se više baviti prezaduženim, financijskim bolesnim i poslovno izgubljenim tvrtkama, nego onima koji će rasti na zdravim osnovama i osvajati tržišta.

>>>Ono što je kod prodaje obiteljske tvrtke važno vlasniku, kupca uglavnom ne zanima

U Hrvatskoj su prema veličini tržišta idealne mete, i za domaće i za strane kupce, jaki regionalno (ili još bolje globalno) prisutni nišni igrači. U drugoj varijanti to su jaki lokalni igrači čijim preuzimanjem kupac osvaja domaće tržištem jednim potezom. Za one koji su preživjeli krizu ili u njoj čak i ojačali dolazi vrijeme kada se razmišlja o prodaji tvrtki iz pravih razloga, a ne spasa gologa života.

Cijeli tekst pročitajte u novom broju Lidera.

20. travanj 2024 12:28