Ulazak stranih trgovačkih lanaca na hrvatsko tržište nije doveo do jeftinijih cijena

Ulazak stranih trgovačkih lanaca na hrvatsko tržište neće za rezultat imati jeftinije namirnice na policama supermarketa. Mišljenje je to čelnice Centra za edukaciju i informiranje potrošača, Tanje Popović Filipović koja je upozorila kako svi supermarketi međusobno usklađuju cijene proizvoda.
- Iako je to otvoreno tržište, trgovački lanci usklađuju cijene i nitko nije spreman ponuditi jeftinije proizvode od konkurencije- rekla je Filipović, a prenosi BIRN.
Hrvatska Agencija za tržišno natjecanje odobrila je nizozemskom Sparu preuzimanje austrijske Bille. Koliko je Spar platio preuzimanje 62 trgovina Bille, u kojoj radi 1900 zaposlenih, nije poznato.
>>>Maloprodaja: Najveći dobitnik hrvatskog biznisa u prošloj i ovoj godini
Međutim, piše BIRN, ova je akvizicija osigurala Sparu da se približi vodećem Konzumu, koji je u vlasništvu hrvatskog poduzetnika Ivice Todorića, te je dio Agrokor grupe u kojoj je zaposleno preko 60 tisuća ljudi.
- Jedini način da prehrambeni proizvodi pojeftine je kroz skraćivanje distributivnih lanaca, odnosno, da se kupuje od malih lokalnih proizvođača- kaže Filipović.
Prema istraživanju Eurostata, za 2015-tu, cijene hrane i nealkoholnih pića u Hrvatskoj i dalje su 9 posto ispod prosjeka cijena u Europskoj Uniji.
Međutim, platežna moć hrvatskih građana i ostatka EU je u velikom nesrazmjeru. Prosječna plaća u EU kreće se oko 1508 eura, a u Hrvatskoj oko 740 eura.
Supermarketi su najprofitabilnija ekonomska grana u Hrvatskoj, te je u 2016-toj u tom sektoru zabilježen godišnji rast prihoda od 4,5 posto.