- Ja sam običan dečko s ulice - kaže za sebe Marko Jukić, vlasnik startup tvrtke Vollo, koja je, od trenutka osnivanja do danas, postala sinonim za pretraživanje autobusnih karata u Hrvatskoj. Na ideju kako do autobusa što jednostavnijim načinom došao je kada je - zaglavio na otoku Braču.
- Našao sam se u problemu. Ljetovao sam na Braču i želio sam što prije doći do Zagreba. Tražio sam najpovoljnije rješenje i pretragom na internetu shvatio kako tu nešto nedostaje - prisjeća se dana kada mu se "upalila lampica".
Naime, u tom razdoblju svojeg života Marko je iza sebe već imao Singapur, Maleziju, Indiju i Las Vegas i godine provedene radeći za njemačku startup tvornicu Rocket Internet u Berlinu.
- Još sam istu večer nazvao prijatelja Darka Škulja, dizajnera web i mobilnih aplikacija. Palo mi je na pamet kako bi bilo super imati tražilicu za najisplativije autobusne karte i to smo i napravili - priča Marko.
Kada je došao u Zagreb, pridružio im se i prijatelj Igor Pravdić. Trojica prijatelja su sjela, napravili poslovni plan, istražili tržište i dali otkaze u firmama u kojima su do tada radili.
- Formirali smo tim. Osmislili smo proizvod, detektirali prijevoznike u Hrvatskoj, posložili operacije. Cilj je bio automatizirati procese, od kupnje karte do vožnje, a tek onda je na red došao marketing, pojašnjava Marko.
Naime, ideja je došla na plodno tlo, jer je u Hrvatskoj, za razliku, primjerice od Njemačke, prodaja autobusnih karata putem interneta vrlo niska. U Njemačko je obrnuto. U 80 posto slučajeva Nijemci karte kupuju i rezerviraju online, dok njih samo 20 posto prošeće do pulta autoprijevoznika. U Hrvatskoj je taj omjer upravo obrnut.
- Jednom kada smo to shvatili, primili smo se posla. Do sada smo uložili oko 100 tisuća eura vrijednosti novca i rada, a cilj nam je spojiti cijelu Hrvatsku sa zemljama u okruženju i šire tako da povežemo sve vrste prijevoza - kaže Marko.
U te vrste prijevoza svakako se ubraja i onaj željeznički, no pregovori sa HŽ-om tek su u početnoj fazi, pa startupovski, oprezno, govori o toj ambiciji.
- Vollo je u investicijskoj fazi, a sva sredstva koja smo do sada uložili došla su iz vlastitih džepova, kaže.
Posao se dobro razvija. Iz mjeseca u mjesec Vollo bilježi rast od 600 posto, tvrdi. Princip kako stvar funkcionira je jednostavan. Korisnik ode na stranicu vollo.net Ukuca parametre, od točke A do točke B i upiše datume polaska i povratka. Ukuca svoje ime i uplati novac. Karta mu stiže na mail, može se i ne mora printati.
- U autobusu putnik pokaže kartu na mobitelu. Vozač ju očita čitačem koda ili pronađe ime putnika na popisu. Sigurnost mu je zajamčena, pojašnjava Marko.
Do sada je Vollo okupio 25 autobusnih prijevoznika. Do čelnih ljudi tih tvrtki Jukić je došao posredstvom prijatelja. Osim toga, Vollo je imao dobre reference, jer je kroz različite programe za startup-ove, ishodio nekoliko nagrada za inovativnost. Aplikacija koja omogućuje usporedbu cijena i rezervaciju autobusnih karata proglašena je najboljim projektom prvog hrvatskog izdanja Microsoftovog programa ‘Tribes‘. A sve je počelo kada je Marko odlučio ići u Las Vegas...
- U Zagrebu sam, još kao student radio kao konobar i tako sam zaradio svoju prvu kartu za Las Vegas. Nakon toga samo sam nastavio putovati i raditi. Sada imam znanje i tim koji se, unatoč svim preprekama, i dalje uspješno probija na tržištu. Posla ima, treba samo znati gdje ga tražiti, zaključuje ovaj startupovac.