Bar code

Diplomatska posla

Ako vam na vrata tvrtke pokuca čovjek koji za sebe tvrdi da je diplomat i da bi vam htio pomoći u izvoznim poslovima, odmah možete posumnjati  u njegov status. Stvarni hrvatski diplomati to ne rade. Stvarni hrvatski diplomati tek ponekad u novinama pročitaju poneku izjavu da Hrvatskoj treba gospodarska diplomacija i to im je uglavnom jedini dodir koji imaju s domicilnim gospodarstvom.

Zato je čovjek, koji za sebe kaže da je generalni konzul Republike Paname za Europsku uniju, a koji je ovih dana obilazio tvrtke u Požegi i nagovarao ih na izvoz preko svjetskih bankarskih korporacija SWISS Hannover i FIa, automatski sumnjiv. Kolegica iz Jutarnjeg lista je išla provjeravati i uspostavilo se da za tog diplomata u Ministarstvu vanjskih poslova nisu nikada čuli. Kako će se priča dalje razvijati, vidjet ćemo. Možda se stvarno radi o diplomatu, koji stvarno ima poslovne interese, a možda ima samo poslovne interese, nevezane sa diplomacijom. Ako je riječ o ovom potonjem, onda je napravio krupnu grešku u koracima, očekujući da je ljudima normalno da se diplomati bave poticanjem poslova. Skoro bi istu grešku napravio i da se predstavio kao predstavnik koje Komore. I u tom bi slučaju pobudio opravdanu sumnju.

Europska je komisija ovih dana ukorila Njemačku zbog njena previsoka izvoza. Ostatak Europe se plaši da će njemački izvoz, potaknut nizom mjera kancelarke Merkel, narušiti ravnotežu zajedničkog tržišta. Jedna od tih mjera, koja ne spada među nove, je i intenziviranje uloge njemačkih diplomatskih i trgovinskih predstavništava u inozemstvu. Uključujući i Hrvatsku.  Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora tako izvještava o novoj strategiji marketinga za njemačke prehrambene proizvode u Hrvatskoj i regiji pod nazivom 'Food Made in Germany'.

Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora preuzela je ulogu partnera za njemačka poduzeća koja su zainteresirana za hrvatsko tržište.  Zadatak je podizanje svijesti o visokoj razini kvalitetete njemačkih prehrambenih proizvoda. Cilj je povećati izvoz njemačkih prehrambenih proizvoda na hrvatsko tržište, koji je u 2008. godini iznosio 202 milijuna eura. Tako, ako vam na vrata tvrtke pokuca čovjek koji za sebe tvrdi da je diplomat i da bi vam htio pomoći u uvoznim poslovima iz Njemačke, ne trebate u njega ni najmanje sumnjati.  

 

 

 

 

 

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju