
Kad Mercator uvede Merkur u Getro, nastat će lom
Jedna akvizicija - i u sekundi se tržište preokrene naglavačke. Zamišljam si posljedice spajanja Mercatora i Merkura na hrvatskom tržištu trgovine tehničkom robom. Merkur je tu već jak. Mercator ovdje na raspolaganju ima fantastičan lokacijsko-prodajni potencijal: 16 velikih prodajnih objekata Getroa strateški dobro razmještenih po Hrvatskoj.
Mercator je pismom namjere potvrdio da je spreman preuzeti sve trgovine tehničkom robom tvrtke Merkur u roku od dva mjeseca, nakon što u Merkuru provede dubinsko snimanje. Mercator će, prema pismu namjere, sačuvati robnu marku Merkur, pod čijim okriljem će zaokružiti cjelokupnu tehničku trgovinu Merkura i Mercatora te otvoriti još veće mogućnosti za daljnji razvoj. Predviđeno je da Merkur ostane samostalno poduzeće u okviru Skupine Mercator i da se i dalje bavi onim čime se bavio i do sada - maloprodajom i veleprodajom tehničke robe.
Merkur ukupno raspolaže sa 44 trgovine tehničkom robom, od čega se 32 nalaze u Sloveniji. U Hrvatskoj ih ima šest. Plus snažnu veleprodaju. Uskoro bi ih u Hrvatskoj mogao imati dvadesetak. Plus još snažniju veleprodaju nego što je sada. Merkur u Hrvatskoj ostvaruje preko milijardu kuna godišnjih prihoda i to, uz pomoć Mercatora i Getroa, može u kratkom roku udvostručiti. Sva potrebna infrastruktura za to je pripremljena. Dovoljno je samo police u prodajnim centrima Getroa isprazniti i na njih staviti tehničku robu. I sva je konkurencija na koljenima! Nitko od trgovaca tehničkom robom ne može ni razmišljati o investicijama koje bi tome mogle parirati.
Kada je Mercator zimus objavio da je kupio poslovanje Getroa, to je bilo pomalo zbunjujuće, jer se koncepcijski te dvije trgovine uvelike razlikuju. Što će Mercatoru, čiji su supermarketi okrenuti srednje i više platežno sposobnom kupcu, Getroovi objekti, građeni s namjerom da zadovolje potrebe cash&carry kupaca? No, dobro, Mercator je s preuzimanjem Getroa dobio i lijepi komadić tržišnog udjela, ali ipak!? Još je više zbunjivalo to što se u Getrou u međuvremenu ništa nije promijenilo. A sada postaje jasno i zašto. Promjene će uslijediti nakon što u Skupinu Mercator uđe i Merkur. Ne da se radi o sinergiji, radi se o supersinergiji. Barem kada je riječ o hrvatskom tržištu.