Bar code
StoryEditor

Neformalna alijansa za napad na Konzum

24. Siječanj 2013.

Ne može biti slučajno to što tri velika maloprodajna lanca, Billa, Diona i Lidl, nekako istovremeno dobivaju novog čelnog čovjeka.

Ako bi i bilo pomalo pretjerano govoriti o tome da se na izvjestan način stvara alijansa za napad na Konzum, u svakom slučaju možemo očekivati da će se utakmica na maloprodajnom tržištu roba široke potrošnje u ovoj godini značajno zaoštriti.

Koncem listopada Rewe grupa je na na čelo Bille u Hrvatskoj postavila Mohameda Bouyaalu, koji je ujedno zadržao i svoju poziciju operativnog direktora u Rewe Internationalu, u okiviru kojeg posluju Billa, Bipa, Merkur i Penny. Već je iz ovoga očito da je Billa u Hrvatskoj dobila čelnika koji će razbiti rutinu u koju je tvrtka lagano zapala posljednjih godina. Za početak, Bouyaala je najavio otvaranje nekoliko novih trgovina po centru Zagreba.

Obitelj Gavrilović, vlasnici Dione, od početka su ove godine na čelo tog lanca doveli Roka Vodopiju. Iako su tek šturo priopćili da će njegova zadaća biti transformirati tvrtku, Vodopijin ‘background‘ dovoljno govori što se od njega očekuje. U Dionu je došao iz Bitole, gdje je proveo četiri godine na restrukturiranju vodeće makedonske mliječne industrije. Iako je Diona i u proteklih šest godina, pod upravljanjem Slavice Maros Stipančić, imala rast prihoda daleko iznad prosjeka branše, čini se da Gavrilovići s njom imaju mnogo veće planove. Vjetar u leđa Dioni svakako je trend povratka kupaca u trgovine u susjedstvu.

Od 1. ožujka na mjesto predsjednika Uprave Lidl Hrvatska dolazi 37-godišnji Boris Lukšić, sadašnji član Uprave za prodaju, jer sadašnji predsjednik Uprave Marin Dokozić odlazi na mjesto predsjednika Uprave Lidla u Portugalu. Ova promjena, doduše, ne predstavlja nikakav zaokret u razvojnim planovima Lidla u Hrvatskoj, već, naprotiv, potvrđuje da će Lidl nastaviti sa svojim ekspanzivnim rastom.

Ovih su dana Bouyaala, Vodopija i Lukšić od Konzuma dobili ‘rukavicu u lice‘ u obliku projekta u kojeg Todorićeva kompanija ulaže preko sto milijuna kuna. Radi se o projektu ‘Najniže cijene u susjedstvu‘, u sklopu kojega je Konzum snizio cijene za 300 osnovnih dnevnih artikala u svim svojim formatima.

Odgovor neformalne alijanse na ovaj Konzumov izazov vjerojatno neće trebati dugo čekati.

20. travanj 2024 15:34