Pravda za sve

HEP bi i male potrošače trebao obavještavati o isključenju struje

Kad se zbog radova isključi struja na pojedinim područjima, HEP obavještava unaprijed svakoga velikog potrošača posebno. Male samo putem medija, a oni ne mogu uhvatiti svaku informaciju

Čitateljica Mila Marina Burger, suvlasnica dizajnerskog studija Fiktiv iz Zagreba, javila nam se s problemom isključivanja struje u kvartu u kojem je sjedište njezine tvrtke. Nekoliko puta HEP je isključio struju svim korisnicima u Bauerovoj ulici a da nije nikom od korisnika najavio isključenje.

Čitateljica objašnjava da njezin studio, između ostalog, radi i s inozemstvom, tj. s klijentima koji se nalaze u različitim vremenskim zonama. Ističe da su njihovi poslovni partneri 'vrlo zahtjevni i očekuju promptne odgovore i rješenja', a nedavno isključivanje struje (dvaput) stvorilo im je problem.

Nisu veliki

Upravo su tih dana u Fiktivu odrađivali posao za stranoga zahtjevnoga klijenta koji je insistirao na poštovanju rokova, što pokazuje da isključenje struje zaista može tvrtke dovesti u neugodnu situaciju.

− Kako smo saznali na info-liniji, polijepili su nekakve obavijesti, ali u našoj je zgradi nismo vidjeli. Imamo osam zaposlenih i možete zamisliti koliko je štetna situacija kad vam ljudi dođu na posao, a svi redom rade za kompjuterom. Da ne govorim kad je u pitanju odnos s klijentom. Ganjate nekakav rok, a kad tamo u uredu nema struje, a ni grijanja − kaže Burger.

Zato smo potražili odgovor u HEP-u. Zanimalo nas je zašto  tvrtke u tom zagrebačkom kvartu nisu unaprijed obaviještene da će struja biti isključena. U HEP-u kažu:

− Tvrtka Fiktiv ne pripada kategoriji kupaca koji imaju pravo na izravno obavještavanje o predviđenim prekidima u opskrbi električnom energijom koji su dulji od tri minute, jer je to obveza samo za kupce priključne snage veće od 20 kilovata. Osim toga na navedenoj adresi kupac električne energije nije tvrtka Fiktiv.

Dakle, vjerovatno je riječ o unajmljenom prostoru i novi potrošači struje (tj. Fiktiv) nisu ni evidentirani, pa se računi šalju na ime vlasnika prostora. No svejedno, zanimalo nas je može li se unaprijed obavijestiti potrošače. U HEP-u ističu da to nije moguće prema Općim uvjetima za korištenje mrežom i opskrbu električnom energijom (NN 15/2015) za potrošače kojima je potrebna priključna snaga manja od 20 kilovata. Velike potrošače obavještavaju posebno 48 sati prije nestanka struje, i to telefonom, telefaksom ili e-mailom.

− Ostale korisnike obavještavamo putem medija najmanje 24 sata prije prekida − ističu u HEP-u.

I mali su važni

S obzirom na to da je riječ o malim i srednjim tvrtkama, Burger podsjeća da one trebaju biti nositelji gospodarstva. Ističe kreativnu i IT industriju budući da su obje ove godine uvrštene kao horizontalni sektori u Strategiju pametne specijalizacije i koje ukupno zapošljavaju ipak nemalo ljudi. Zato smatra da je obavještavanje velikih korisnika zastarjelo u tehnološkom dobu u kom imamo tvrtke koje upotrebljavaju najmoderniju tehnologiju kao alat. Drugim riječima, kaže, i tvrtke koje zapošljavaju pet ljudi također su bitne.

U HEP-u su, nema sumnje, uradili sve prema propisima. No predlažemo poduzetnicima, pa i građanima te HEP-u da se povede rasprava o tome da se propisi izmijene i da se HEP obveže da će obavještavati sve tvrtke i kućanstva o budućem isključenju struje. Primjerice, zašto se ne bi napravio program da svima onima koji žele, kad se u nekom kvartu isključuje struja, automatski pošalje mail s tom informacijom. Ili pak da se nađe neko drugo rješenje. Zato ideja o obavještavanju svih nije loša i bilo bi dobro da se počne tražiti rješenje.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju