U današnje vrijeme gotovo apsolutne dostupnosti informacija i međusobne povezanosti, više nego ikad, u potrazi smo za jedinstvenim, stvarnim iskustvom koje se može dobiti i putem prostora. Najbolje to zna Damjan Geber, suosnivač i glavni izvršni direktor Brigade koja se bavi uređenjem komercijalnih i javnih prostora, tj. onih prostora koji okupiraju korisnici poput kupaca, zaposlenika, posjetitelja itd..
Kao fizička bića, ljudi će uvijek tražiti fizičke doživljaje bez obzira na to kako virtualni svijet bude napredovao. Prostor koji nas okružuje jedan je od najbitnijih aspekata koji utječu na stvaranje određenog iskustva, a kad se radi o komercijalnom prostoru, on mora dosljedno prenijeti priču koju brand, trgovac, restoran ili hotel žele da njihovi kupci ili gosti ponesu sa sobom. Arhitektura ne smije biti izgradnja građevina ili uređenje interijera koje više govore o svom autoru nego o emocijama koje će korisnici tog prostora doživjeti. Bez cjelovitog iskustva, baziranog na potrebama i željama korisnika te usklađenog s dosljedno ispričanom pričom vlasnika ili investitora, interijeri i zgrade postaju puke dekoracije i urbane skulpture, spomenici svojim autorima.
- Najbolji svjetski hoteli i restorani ne očaravaju svoje goste odabirom namještaja ili slikama na zidovima, već onim neopipljivim doživljajem koji svatko nosi sa sobom i prepričava dugo nakon što je zaboravio kako su točno izgledale pločice u kupaoni ili kakav je dizajn recepcije – kaže Geber.
Prostori koje Brigada uređuje imaju određene ciljeve koje treba ispuniti, bilo da se radi o prodajnim rezultatima, povećanju posjete, kvaliteti radnih uvjeta ili bilo kojem od stotina mogućih rezultata koji možda nisu tako jasno vidljivi prilikom definiranja projekta.
- Dizajn interijera može biti svakakav, ljepši ili ružniji, moderniji ili tradicionalniji, instagramabilan ili svevremenski, ali prije svega toga mora se znati kakvi rezultati se očekuju, kakav doživljaj želimo prenijeti korisnicima. Bez pravilno definiranog iskustva/doživljaja koji očekujemo u prostoru, stvarali bi lijepo uređen prostor koji je možda fotogeničan ili trendy, a to može biti dovoljno samo za privatni stan ili kuću. Ako se radi o komercijalnom ili javnom prostoru, onda se preuređenje interijera mora gledati kao investicija koja ima svoje jasno definirane ciljeve i povrat, a ne kao trošak lijepog dekoriranja – objašnjava Geber.
Ova poslovna niša je još mlada, a tržište koje prepoznaje važnost prostornog doživljaja za pozitivne poslovne rezultate se tek gradi. Radi toga je Brigada svoj fokus prebacila na 'experiential design consultancy'. Pod tim se obuhvaćaju svi ključni aspekti stvaranja jedinstvenog prostornog doživljaja koji počinje detaljnom bihevioralnom prostornom analizom, radionicama s klijentima, definiranjem prostorne strategije i doživljaja koji se prevodi u dizajnerski govor materijala, rasvjete, tekstura ili boje.
- Na taj način dosljedno pričamo priču branda koja se kreće od logotipa, zaposlenika, online i offline komunikacije ili proizvoda te u pravilu doživljava svoju najbitniju manifestaciju upravo u fizičkom svijetu gdje najčešće imamo jedinu priliku doživjeti koliko je ta priča zaista istinita – govori Geber pa zaključuje kako stvaranje doživljaja u prostoru možda zvuči kao nešto kompleksno i eterično, ali ako mu se pristupi na pravilan način, može biti toliko jednostavno da je katkad dovoljno zamijeniti žarulje, pojačati glazbu ili skinuti naljepnice s izloga, kako bi se postigao željeni učinak.