Postupak prodaje tvrtke nije nimalo jednostavan: traje od nekoliko mjeseci do jedne godine ili dulje te ovisi o raznim čimbenicima. Na njega utječu stanje tržišta i industrije u kojoj se tvrtka nalazi, unutarnja struktura kompanije, a i u procesu prodaje ili kupnje angažirani su timovi ljudi, od menadžmenta koji sudjeluje u prodaji do niza savjetnika – financijskih, poreznih i pravnih. Donosimo DESET koraka koji bi poduzetniciam mogli pomoći u prodaju tvrtke. Savjete je izradio Andrej Grubišić, Grubišić & Partneri.
- Angažirati transakcijskog savjetnika.
- Prikupiti podatke i provesti interne analize kao dio pripreme za izradu dokumentacije za investitore.
- Izraditi financijski model i procjenu vrijednosti.
- Definirati popis potencijalnih investitora.
- Pripremiti 'teaser', tj. dokument s osnovnim podacima o predmetu transakcije s kojim se pristupa investitorima.
- Izraditi informacijski memorandum, tj. detaljan dokument koji opisuje kompaniju, i procesno pismo koje objašnjava kako će teći postupak prodaje i kakav je terminski plan te što se u kojoj fazi procesa očekuje od ponuđača i distribuirati ga potencijalnim investitorima.
- Zaprimiti neobvezujuće ponude, pregovarati o njihovim uvjetima te odabrati jednog ili više investitora kojem će se omogućiti provedba dubinskog snimanja.
- Potvrditi ponude podnošenjem 'obvezujuće' ponude.
- Izraditi i dogovoriti sve detalje transakcijske dokumentacije: kupoprodajni ugovor, međuvlasnički sporazum u slučaju kada postojeći vlasnik ostaje u suvlasništvu i sl.
- Nakon ispunjenja svih finalnih preduvjeta i dobivanja potrebnih odobrenja zatvoriti transakciju i prodati tvrtku.