opinion maker

Najbolji direktori prepoznaju se po uspješnim odnosima s dionicima

Iako 58 posto direktora odnose s dionicima vidi kao prioritet, samo 12 posto uspješno surađuje s vlastima, a trećina dobiti ovisi o tome

Piše: Tomislav Brezinščak, McKinsey

Poduzetnički život često izgleda kao žongliranje s više loptica odjednom. On istodobno određuje smjer tvrtke, usmjerava upravni odbor, usklađuje tvrtku, prenosi vrijednosti najvišem izvršnom liderskom timu pa uz pomoć njega i svim ostalim zaposlenicima, upravlja svojim vremenom i energijom kako bi bio što učinkovitiji te stalno gradi i održava odnose s relevantnim dionicima.

Upravo posljednje razlikuje najbolje direktore od ostalih jer pravi posao direktora nije samo vođenje tvrtke već i stalno balansiranje potreba dioničara, članova tima, zaposlenika, kupaca i vlada. Naša su istraživanja pokazala kako mnogi iskusni lideri priznaju koliko je ta zadaća važna, ali i zahtjevna.

Jedno je istraživanje pokazalo kako 58 posto direktora smatra da su odnosi s vanjskim dionicima jedan od njihovih prioriteta, ali samo 12 posto smatra da su uspješni u suradnji s vladama, regulatorima i širom zajednicom. Ti odnosi, međutim, presudno utječu na poslovne rezultate – gotovo trećina korporativne dobiti ovisi o tome kako se tvrtka pozicionira prema regulatorima.

Naše istraživanje pod nazivom 'Stanje tvrtki u 2023. godini: deset promjena koje preoblikuju poslovne organizacije' pokazalo je da ni unutar tvrtki situacija nije bolja – samo 25 posto zaposlenika izjavilo je da ih njihovi lideri inspiriraju.

BESPLATNO nastavite čitati ovaj članak
Registrirajte se bez troškova i otvorite vrata Liderova sadržaja. Prvih 5 zaključanih članaka vam poklanjamo svaki mjesec.
Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju