Što i kako
StoryEditor

Oglašavati se na Googleu ili Facebooku? Evo odgovora.

04. Prosinac 2020.
Piše:
Piše: Marko Kvesić
Koju od te dvije mreže odabrati za digitalni marketing? To ovisi o nekoliko faktora - tko vam je ciljani kupac, kakvu vrstu proizvoda prodajete i što vam je cilj.

 Ovo su danas dvije najmoćnije oglašivačke platforme na Internetu. Facebook je 2019. godine ostvario prihod 69.655 milijardi dolara od oglašavanja, dok je Google ostvario impresivnih 134.81 milijarde dolara prihoda. No koju od te dvije mreže odabrati za digitalni marketing? To ovisi o nekoliko faktora - tko vam je ciljani kupac, kakvu vrstu proizvoda prodajete i što vam je cilj.

Obje platforme imaju precizne mogućnosti targetiranja, naprednu analitiku, automatizaciju i mogućnosti testiranja, no postoje određene specifičnosti koje je dobro razumjeti prije donošenja odluke.

Prednosti Google u odnosu na Facebook oglašavanje

  • Kvalitetniji leadovi - po iskustvu mogu reći da upiti koje generira Google oglašavanje generalno budu bolje kvalitete jer su korisnici u fazi aktivnog istraživanja i kupnje.
  • Reach i distribucija oglasa - iako Facebook (bez Instagrama) s preko 2 milijarde aktivnih korisnika ima ogroman doseg, ovdje ipak blagu prednost dajem Googleu jer se oglas prikazuje na više platformi koje imaju jako velik broj korisnika. Pored naravno, Google tražilice, tu je i YouTube, Gmail i Display mreža. Moguće je dosegnuti veći broj korisnika na različitim kanalima.
  • Bolja automatizacija - prvenstveno radi entuzijastične zajednice gradi se velik broj google ads skripti koje olakšavaju i automatiziraju repetativne taskove.
  • Veći broj alata - Google Ads nudi veći broj alata svojim korisnicima za bolje planiranje i upravljanje kampanjama: alat za ključne riječi, pregled i dijagnostika oglasa, performance planner, naravno tu je i nezaobilazni Google Ads Editor.
  • Korisničko iskustvo - ovo je možda osobna preferencija, ali Google Ads ima jednostavnije sučelje i generalno bolji user experience, a i podršku koja brže i kvalitetnije odgovara na sve upite.

Prednosti Facebook u odnosu na Google oglašavanje

  • Povoljnija cijena klika i niža cijena po konverziji - u određenim industrijama cijene klika na Googleu su jako visoke radi velike konkurencije. To klik čini skupljim, a onda naravno i konverziju.
  • Bolje targetiranje na temelju interesa - iako Google ima jako dobro i sve bolje targetiranje, ipak bih rekao da Facebook bolje poznaje svoje korisnike pa prema tome oglašivačima daje veće i preciznije mogućnosti targetiranja.
  • Veći i vizualno atraktivniji oglasi - Google oglasi imaju ograničen broj znakova i dimenzija oglasa, na Facebooku možete u oglasu imati znatno veći broj znakova, koristiti veći broj fotografija, video oglase itd. Generalno broj znakova je ograničen na 25 znakova u naslovu, 30 u opisu i 125 u primarnom tekstu, dok u samoj objavi niste ograničeni količinom znakova.
  • Sve se događa na jednoj platformi - korisnik ne treba napuštati stranicu, nego do konverzije dolazi unutar Facebooka (messenger oglas, Facebook lead oglasi i slično) što može biti jednostavnije za korisnike (i Google je predstavio Lead ekstenzije, međutim to je još uvijek u ranoj fazi, a i korisnik može dobiti puno manje informacija putem Google oglasa nego što je to kod Facebooka).
  • Engagement - ovo je velika prednost Facebooka jer korisnik može komentirati, podijeliti i lajkati objave što postiže i snažan viralni efekt. 

 Kada je bolje Facebook oglašavanje?  

  • Facebook oglašavanje je bolje ako imate vizualno atraktivan proizvod široke potrošnje, koji nije preskup i gdje nije potrebno predugo vrijeme za odlučivanje (recimo Top Shop proizvodi).
  • Kad je na Google-u velika konkurencija pa je cijena po kliku i po konverziji jako visoka. Primjer su stomatološke ordinacije, osiguranja, financijske usluge i sl. 
  • Kad imate konkretnu ponudu za konkretnu publiku (npr: romantičan wellness vikend za parove)
  • Kad imate vizualno privlačnu ponudu (npr: Putovanja na egzotične destinacije)

Kada je bolje Google oglašavanje?

  • Kad je korisnik u fazi aktivnog pretraživanja i ciljano traži rješenje (najam i prodaja nekretnina, police osiguranja, kupnja automobila itd.)
  • Kad vaš proizvod rješava gorući problem koji korisnik želi odmah riješiti (primjer su otkup zlaza, vodoinstalateri)
  • Kad vidite da se konkurencija oglašava na vaše ključne riječi i kad generalno ima puno konkurencije koja se oglašava to je jasan znak da treba krenuti.

Kako odabrati platformu za oglašavanje?

U nastavku pročitajte neke od koraka koje možete poduzeti da biste se lakše odlučili hoćete li odabrati Facebook ili Google.

1. Budžet

Spomenuo sam da je cijena klika i konverzije nešto povoljnija na Facebooku, ali sve ovisi o tome što nudite i kakva je konkurencija u vašoj branši. Ako imate ograničen budget, konkurencija na Google-u je velika i predviđena cijena po kliku je skupa, u tom slučaju je možda bolje krenuti s Facebook oglašavanjem.

2. Gdje se kupac nalazi u procesu kupnje

Da biste odabrali pravu platformu trebate znati gdje se u procesu kupnje nalazi vaš ciljani kupac. Ako želite privući korisnike u trenutku kada žele kupiti proizvod Google Ads je bolja opcija s obzirom na jasnu namjeru korisnika. S druge strane, za privlačenje potencijalnih kupaca koji još ne znaju za vaš proizvod bolje je iskoristiti Facebook oglašavanje kako biste podigli svijest o postojanju svojeg proizvoda ili usluge.

3. Zrelost proizvoda

Vrlo jednostavno, ako nudite potpuno novi, još neviđeni proizvod na tržištu velika je vjerojatnost da neće biti pretraživanja vezanih uz njega na Google-u. U tom slučaju bolje se odlučiti za Facebook ili Google Display kampanje. Ako pak imate proizvod koji je dobro poznat i tražen među korisnicima i ključne riječi vezane uz njega imaju velik broj pretraživanja iskoristite snage Google Ads Search kampanja.

4. Imate li demografski osjetljiv proizvod ili uslugu

Ako kupnja vašeg proizvoda ili usluge snažno korelira s određenim životnim događajima (poput zaruka, rođendana, vjenčanja ili slično), Facebook bi mogao biti bolja opcija jer ima odlične mogućnosti ciljanja, pogotovo životnih događaja. 

Zaključak

Ako su vaši ciljevi prodaja i privlačenje potencijalnih kupaca obje platforme podjednako će vam odgovarati ovisno o tome kakvu ponudu imate. I u idealnom slučaju želite koristiti obje platforme za oglašavanje jer kako vidimo svaka ima svoje jedinstvene prednosti.

Rekao bih da ni Google ni Facebook nisu optimalni kanali kad je u pitanju B2B prodaja s kompleksnim procesom odlučivanja - na primjer, ako ste tvrtka koja se bavi istraživanjem lijekova ili prodajete skupe medicinske proizvode. Ali to ne znači da ne idete na Facebook ili Google. Uvijek postoji način kako koristiti ove mreže i u tom slučaju. Ne zaboravite na mogućnost remarketinga, oglašavanje na ključne riječi od konkurencije ili mogućnost oglašavanja prema bazi e-mail adresa (tzv. Customer match publike).

U svakom slučaju želite testirati obje platforme. Definirajte ciljne KPI-ove, postavite mjerenja konverzija i analizirajte rezultate pa ovisno o tome kasnije skalirajte kampanju za još bolje rezultate.

26. travanj 2024 21:22