Ako je suditi prema trendovima, titulu sveznajućeg bi Google uskoro mogao predati popularnom AI alatu – Chat GPT-iju. Iako taj alat još uvijek malo šteka s informacijama nastalim od 2021. do danas, njegov je napredak toliko rapidan (trenutno koristimo njegovu najlošiju verziju) da je pitanje trenutka kad ćemo se za sva pitanja i nedoumice prvo sjetiti njega, a ne popularnog Googlea. Ljubitelji ove virtualne škrinjice znanja već znaju da ChatGPT zna gotovo sve (ako inzistirate napisat će vam i ljubavno pismo u stilu Shakespearea), ali i da kvaliteta odgovora koje daje ovisi o kvaliteti pitanja, odnosno promptova.
Promptovi su, dakle, pitanja, inputi ili instrukcije koje dajemo alatu umjetne inteligencije kako bi generirao određen sadržaj ili izvršio zadani zadatak. Može ih se definirati i kao neku vrstu nacrta, pa što je on jasniji i detaljniji, to ćete s outputom – tekstom, slikom ili bilo kojom drugom vrstom sadržaja, biti zadovoljniji.
U tom smislu, želite li da vam umjetna inteligencija pomogne s kreiranjem nekog sadržaja, strategije ili želite nešto više od puke, suhoparne informacije, alat valja nahraniti informacijama, dati mu kontekst, ton, detalje i strukturu. Stručnjaci za virtualni biznis i AI alate kakva je i, primjerice, platforma Grammarly ponudili su savjete i smjernice koji pomažu da od AI alata dobijete točno onakve rezultate kakve želite:
Odaberite jedan cilj ili zadatak
Da biste dobili što bolji odgovor generativnog AI alata, nemojte ga opteretiti s više pitanja ili zadataka. Umjesto toga, usredotočite se na jedan te, nakon što dobijete prvi odgovor, postavljajte dodatna pitanja i/ili zadatke (promptove), tražite ga da detaljnije razradi prethodan odgovor, u njega uključi dodatne informacije ili slično.
Koristite jasan i precizan jezik
U pisanju promptova, preciznost je ključ. Iako AI alati razumiju sleng, preporuča se izbjegavati ih i, umjesto toga, koristiti ‘književni‘ jezik, gramatički i pravopisno što točnije rečenice. Također, ako upute nisu dovoljno jasne i jednostavne, (još uvijek nesavršeni) AI alati mogu ‘halucinirati‘. Jasnoća i nedvosmislenost pomažu im da shvate što točno želite.
Detalji su sve
Što više konteksta i specifičnih informacija podijelite s AI modelom, to će on isporučiti kvalitetniji sadržaj. Izbjegavajte općenite zahtjeve i kreirajte promptove koji uključuju pojedinosti, vaše ciljeve, podatke o ciljanoj publici, ton, format, strukturu odgovora, kontekst… Tako, primjerice, umjesto da samo tražite opis proizvoda za novu liniju kozmetike napišite nešto poput: ‘U 150 riječi napiši opiši novu liniju prirodnih proizvoda za njegu kože.
Opis treba biti pozitivan i jednostavan s naglaskom na ekološke sastojke, a ton opušten. Ciljana publika su zdravlju posvećeni milenijci koji preferiraju ‘clean beauty‘ proizvode.‘ Također, bilo bi dobro da uključite i svoju ulogu pa uputu počnete s ‘zamisli da si social marketing menadžer i da moraš sastaviti post…‘
Dajte primjere željenih rezultata
Davanje primjera sadržaja u željenom formatu i ključnim elementima pomoći će AI modelu da bolje razumije što točno od njega trebate. Primjerice, ako želite da model generira tehničke upute, u prompt uključite ključne smjernice ili, još bolje, konkretan primjer sličan onome što tražite.
Postavljajte otvorena pitanja
Pitanja na koja se može odgovoriti samo s ‘da‘ ili ‘ne‘ često će generirati kraće odgovore. Umjesto toga, postavite otvorena pitanja koja potiču davanje detaljnijeg odgovora. Primjerice, umjesto da pitate ‘Je li kava loša za zdravlje?‘ probajte s ‘Koje su prednosti i rizici pijenja kave?‘. Na ovaj ćete način AI modelu dati prostor za što detaljniji odgovor.