2019. je bila godina u kojoj je Google Ads uveo niz noviteta – od promjene imena i rebrandinga, pametnih kampanja, novih oglasnih formata i sve većeg oslanjanja na strojno učenje i umjetnu inteligenciju pri optimizaciji kampanja.
Unatoč tome što su određeni procesi olakšani, i dalje je bitno osnovne elemente kampanje ispravno posložiti kako bi se ostvarili željeni rezultati. Bez obzira planirate li tek pokrenuti svoju prvu Google Ads kampanju ili već koristite Google Ads, ovo su neke od najčešćih pogrešaka koje biste trebali nastojati izbjeći.
1. Neispravno postavljeno praćenje konverzija
Ovo je definitivno najčešća pogreška koju vidim u svakodnevnoj praksi, i koja vas dugoročno dovodi do toga da na kraju kampanje možete mjeriti samo sekundarne metrike kao što su klikovi ili prikazivanja oglasa. Da biste to izbjegli, u fazi planiranja kampanje potrebno je odrediti tzv. makro i mikro konverzije koje želite pratiti i na temelju kojih ćete evaluirati uspješnost vaše kampanje.
Npr. ukoliko imate web trgovinu, tada će vaša makrokonverzija biti kupovina, a mikrokonverzija recimo prijava na newsletter. Nakon toga možete postaviti praćenje konverzija direktno kroz Google Ads ili uvozom ciljeva iz Google Analyticsa.
2. Korištenje web stranice koja nije prilagođena za mobilne uređaje
Bez obzira koliko je god kvalitetno sama kampanja postavljena, ako web stranica nije optimizirana za mobilne uređaje rezultati će biti polovični. Razlog tome je činjenica da danas više od 50 posto prometa dolazi putem mobilnih uređaja – i ne samo prometa, nego i online prodaje. Ako koristite Google Analytics možete u izvještajima pogledati koliko trenutno posjeta i konverzija ostvarujete putem mobilnih uređaja, a ako nemate mobilnu verziju stranice krajnje je vrijeme da ju implementirate.
3. Stavljanje Google Ads kampanja na autopilot
Jednom kada pokrenete kampanju, potrebno ju je aktivno pratiti i optimizirati – testirati oglase, dodavati nove ključne riječi, prilagođavati opcije licitacije, pratiti konverzije i učinkovitost. Ono što dosta često vidim u praksi je da se kampanje postave i nitko se o njima ne brine do idućeg mjeseca. Problem takvog pristupa je da puno stvari može krenuti krivo u tom periodu, što najčešće rezultira prekomjernom potrošnjom i lošim rezultatima. Ako radite s agencijom koja radi na ovakav način, svakako razmislite o promjeni agencije.
4. Samo jedan oglas u grupi oglas
Ako imate samo jedan oglas u grupi oglasa, dugoročno nećete moći raditi A/B testiranje, odnosno nećete moći usporediti koliko je vaš oglas učinkovitiji u odnosu na neki drugi oglas.
Preporučam 2 do 3 oglasa u grupi i testiranje različitih elemenata – naslova, opisa, poziva na akciju i fotografija. Tijekom vremena moći ćete vidjeti koji oglas ostvaruje najviše konverzija po najmanjoj cijeni i shodno tome kreirati nove oglase.
5. Ne koristite Google Analytics i Google Tag Manager
Nakon što izradite vašu web stranicu i definirate plan mjerenja, trebali biste instalirati i konfigurirati Google Analytics za mjerenje i analizu učinkovitosti vaše web stranice i kampanja. Ako to ne napravite, moći ćete pratiti samo podatke unutar Google Adsa, odnosno imat ćete polovičnu sliku i nećete znati što vaš potencijalni kupac radi kada posjeti web stranicu. Uz Google Analytics preporučam i implementaciju Google Tag Managera.
Ako ste uspješno implementirali sve navedene stavke, na dobrom ste putu prema kvalitetnijim i učinkovitijim Google Ads kampanjama u 2020. godini.