ecommerce

Web-trgovina koja prodaje više: kako privući i zadržati online kupce

E-trgovina mora raditi besprijekorno jednostavno i biti dobro optimizirana da bi kupci lako mogli pronaći i kupiti ono što žele

Internetske prodavaonice produžena su ruka onih klasičnih jer kupcima omogućuju kupnju u bilo koje vrijeme i s bilo kojeg mjesta. Web-trgovina je izlog u kojem se predstavljaju proizvodi, ali i same tvrtke i brendovi. No nije dovoljno samo postaviti proizvode u izlog, trgovina mora raditi besprijekorno kako bi kupci lako mogli pronaći i kupiti ono što žele. Važno je također shvatiti što privlači kupce i omogućiti im prilagođenu ponudu baš po njihovoj mjeri uz pomoć brojnih rješenja i alata informacijske tehnologije.

Što kupci žele

Optimizacija bilo koje web-trgovine počinje osnovama: brzinom učitavanja, preglednom navigacijom i responzivnim dizajnom, napomenula je Tanja Šincek, konzultantica za e-commerce-poslovanje i vlasnica WebRoom Agencyja, te web-trgovina mora 'raditi kao sat'. Posebno na mobilnim uređajima, nastavila je, putem kojih danas većina korisnika kupuje, njih čak 87 posto, pa su potrebne jasne kategorije, jednostavna kupnja i sigurnost plaćanja. No optimizacija je i stalno praćenje podataka, testiranje (A/B) i prilagodba na temelju ponašanja korisnika, što je ključno za rast.

– Najveću vrijednost donose personalizirane preporuke, podsjetnici za napuštene košarice, personalizirani newsletteri i programi vjernosti. Kupci žele osjećaj da ih poznajete, cijenite njihovo vrijeme i novac. Personalizacija stvara povjerenje i emocionalnu povezanost s brendom, što je danas važnije od same cijene. Uvid u putovanje kupca omogućuje Google Analytics 4 od dolaska na web shop, praćenje konverzija i napuštanja košarice. Alati poput Hotjara vizualiziraju ponašanje putem heatmapa i snimki sesija, a Klaviyo pomaže u segmentaciji i automatizaciji komunikacije. Za mobilnu optimizaciju preporučujem Google PageSpeed Insights jer otkriva uska grla i nudi konkretne smjernice za poboljšanja. Kupce se privlači dobrom optimizacijom tražilice (search engine optimization, SEO), sadržajem koji donosi vrijednost kao što su blogovi i vodiči, prisutnošću na društvenim mrežama i oglašavanjem. Ključno je graditi povjerenje prikazivanjem recenzija, transparentnim informacijama i jasnim vrijednostima brenda. Ljudi ne kupuju samo proizvode, već i osjećaj da su na pravom mjestu. Autentična komunikacija i dosljedan ton glasa razlikuju vas od konkurencije – tvrdi Šincek.

Ovaj članak je dostupan prijavljenim korisnicima.
Registrirajte se bez troška i otvorite vrata Liderova sadržaja – prvih pet zaključanih članaka svakog mjeseca čeka na vas.
Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju