Što i kako

Želite li biti shvaćeni, recite DA, za soliranje stisnite NE

Pojesti sve kolačiće na internetu znači pokrenuti mašineriju vrijednu stotine milijardi eura. Odbijete li to, slabije će vas razumjeti

Ulazite u kafić i udobno se smještate u fotelju, a konobaru ne morate ništa reći. On vam odmah donosi omiljeno piće, savršeno temperirano i servirano baš u čaši koju najviše volite. Istovjetno se događa pri posjetu internetskoj stranici, pod uvjetom da ste u prethodnom posjetu prihvatili tzv. kolačiće. To su, zapravo, male bilješke koje internetska stranica ili neki od integriranih vanjskih servisa ostavljaju na vašem uređaju kako bi vas prepoznali pri sljedećem posjetu. Kolačići mogu zapamtiti koje ste proizvode gledali ili dodavali u košaricu u internetskoj trgovini ili vas mogu zapamtiti tako da ne morate ponovno unositi podatke kad se sljedeći put vratite na stranicu.

Imate pravo

Ako ste pomislili kako su kolačići napravljeni da vam iskustvo surfanja internetom bude praktičnije, tek manjim dijelom imate pravo. Od njih najviše koristi imaju marketinške agencije, oglašivači i digitalne platforme. S tehničko-vlasničke strane, odnosno prema podrijetlu kolačića, razlikujemo prvostrane (first-party) i trećestrane (third-party) kolačiće, objašnjava Ivan Dvorski, head of performance u agenciji 404.

Ovaj članak je dostupan prijavljenim korisnicima.
Registrirajte se bez troška i otvorite vrata Liderova sadržaja – prvih pet zaključanih članaka svakog mjeseca čeka na vas.
Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju