Studentski Lider klub
StoryEditor

Debatni klub EFZG-a pokrenuo projekt ‘Obrtnik, što da ne‘

29. Travanj 2022.

Poznata je činjenica da obrtništvo u Hrvatskoj ima dugu i značajnu tradiciju. Činjenica je i da u današnje vrijeme mnogim obrtima prijeti izumiranje i da su potrebni značajni napori da se to spriječi.

Potaknuti aktualnom situacijom u Hrvatskoj, članovi studentske udruge Debatni klub Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu prepoznali su važnost ove problematike te su pokrenuli novi projekt pod nazivom Obrtnik 'što da ne'.

Intencija projekta je podizanje svijesti o važnosti deficitarnih strukovnih zanimanja te zainteresirati što više osnovnoškolaca za nastavak školovanja upravo u tom segmentu. Na taj bi se način istovremeno ostvarila višestruka korist; opstojnost tih zanimanja kojima prijeti izumiranje i usmjeravanje učenika u obrazovanje u područjima u kojima je, zbog njihove deficitarnosti, bitno lakše zapošljavanje.

Projekt se provodi obavljanjem intervjua s ravnateljima i profesorima srednjih škola koje nude obrazovne programe deficitarnih zanimanja te obrtnicima iz tih područja. U projektu sudjeluju tri zagrebačke srednje strukovne škole: Škola za modu i dizajn, Elektrostrojarska obrtnička škola te Prehrambeno- tehnološka škola.

Nakon objave posljednjeg intervjua, planira se provođenje panel rasprave 17. svibnja na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu sa stručnjacima koji će dublje ući u problematiku deficitarnih zanimanja i mogućnosti poboljšanja koja bi doprinijela većoj zainteresiranosti mladih da se pri odabiru zanimanja opredijele upravo za njih.

Također će se analizirati podaci dobiveni istraživanjem stavova i razmišljanja učenika koji se trenutno školuju za ova vrlo tražena zanimanja.

Na osmišljavanje i provedbu projekta 'Obrtnik 'što da ne' potaknuli su ih i napori Ministarstva znanosti i obrazovanja koje kontinuirano radi na unaprjeđenju strukovnog obrazovanja i osposobljavanja pogotovo u deficitarnim zanimanjima, usmjeravajući se na kvalitetu i učinkovitost te povezivanje s tržištem rada koje će njegovim sudionicima omogućiti stjecanje odgovarajućih kompetencija za osobni i profesionalni razvoj.

Izuzetno važnim smatraju pri tome i angažiranje Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike, Grada Zagreba, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske obrtničke komore, Obrtničke komore Zagreb, HUP-a, Udruženja obrtnika grada Zagreba te Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.

Sinergijama napora svih sudionika može se ostvariti inovativna, privlačna i relevantna ekonomska dimenzija strukovnog obrazovanja koja će osigurati njegovu afirmaciju u novom moderniziranom obliku istovremeno čuvajući i tradiciju na kojoj ono počiva. To je važno kako bi učenici prepoznali strukovno obrazovanje u deficitarnim zanimanjima kao privlačnu opciju koja im jamči i određenu sigurnost.

Značajnu ulogu pri tome svakako imaju ravnatelji strukovnih škola i visokokvalificirani nastavnici o čijoj inovativnosti značajno ovisi i interes budućih polaznika. Neizostavna je i uloga renomiranih obrtnika koji svojim znanjem i iskustvom mogu usmjeriti mlade kolege i pridonijeti privlačnosti ovih zanimanja.

Članovi Debatnog kluba nadaju se da su i oni, kao mladi ekonomisti, ovim projektom potaknuli barem nekolicinu mladih da se upitaju: Obrtnik, 'što da ne?

21. studeni 2024 21:50