Alphabet je ovoga tjedna, suočen sa zabrinutošću oko rasta svog osnovnog Google oglašavanja i sposobnosti tvrtke da generira profit od pozamašnih ulaganja u umjetnu inteligenciju, objavio financijske rezultate za prvi kvartal 2024. godine. Tvrtka je, barem za sada, otklonila strahove Wall Streeta.
Alphabet je nadmašio procjene analitičara, zabilježivši rast prihoda od 15 posto u kvartalu, najbržu stopu rasta u posljednje dvije godine. Prodaja oglasa na YouTubeu također je skočila 20 posto premašivši sva očekivanja.
Sada na površinu izlaze pitanja o budućnosti Googleovih online oglasa jer najveći pokretač prihoda ostaje i dalje pretraživanje koje je pod pritiskom jer nove generativne usluge umjetne inteligencije poput OpenAI-ovog ChatGPT-a nude potrošačima nove načine pristupa informacijama.
– Vrlo smo zadovoljni zamahom oglašavanja, a pretraživanje je također zabilježilo visoki rast – izjavila je šefica financija Alphabeta Ruth Porat u četvrtak nakon objave izvješća.
Dionice Alphabeta skočile su 12 posto nakon objave financijskih rezultata gurnuvši tržišnu kapitalizaciju tvrtke preko dva bilijuna dolara.
Podsjetimo, prije objave ovog izvješća dionice Alphabeta rasle su 12 posto na godišnjoj razini što je ispred Nasdaq Compositea, ali svejedno iza konkurenata kao što su Meta, Nvidia i Amazon.
Najavili dividendu od 20 centi po dionici
Rezultati prvog tromjesečja pokazuju da poslovanje u segmentu oglašavanja ponovno ubrzava nakon teške 2022., ali i 2023. godine kada su tvrtke smanjivale potrošnju kako bi se nosile s rastućim kamatnim stopama i zabrinutošću oko inflacije. Ovaj rast vidljiv je diljem tržišta digitalnih oglasa pa je Meta izvijestila o rastu od 27 posto za prvi kvartal, što je najbrži rast u posljednje tri godine dok je Snap ostvario rast od 21 posto.
Alphabet smanjuje troškove još od prošle godine, a sve u iščekivanju sporijeg rasta oglasa i povećane potrošnje na umjetnu inteligenciju gdje je konkurencija naglo porasla u prošloj godini. Tvrtka je također napravila niz pogrešnih koraka povezanih s užurbanim lansiranjem raznih AI proizvoda. No, bilo je i drugih razloga za skepticizam uoči Alphabetova izvješća o financijskim rezultatima.
Oči ulagača ovoga su tjedna bile uprte i u Metu koja je izvješće za prvi kvartal objavila u srijedu što je uslijedilo padom dionica za čak 19 posto. Izvršni direktor Mark Zuckerberg poručio je investitorima da planira potrošiti milijarde dolara ulažući u područja kao što su umjetna inteligencija i metavezum, iako Meta računa na oglašavanje kao glavni izvor svojih prihoda.
Kao i Meta, Alphabet ulaže novac u umjetnu inteligenciju, ali njegove investicije pretvaraju se u prodaju. Prihod u Google Cloudu, u kojem se nalazi veći dio AI tehnologije tvrtke, skočio je za 28 posto u odnosu na prethodnu godinu na 9,57 milijardi dolara, nadmašivši procjene. Operativni prihod se više nego učetverostručio na 900 milijuna dolara, što pokazuje da Google konačno ostvaruje značajnu dobit nakon što je godinama ulagao novac kako bi održao korak s konkurencijom.
Prošlog mjeseca, Alphabet je najavio paket proizvoda, uključujući Vertex AI, konzolu bez koda za poslovne tvrtke za izgradnju vlastitih AI agenata.
Glavni izvršni direktor Sundar Pichai izjavio je da je vidio ‘ranu potvrdu‘ da tvrtka može koristiti umjetnu inteligenciju u svojoj usluzi pretraživanja, a dodao je da tvrtka može upravljati potrošnjom i monetizirati AI alate u nadolazećim kvartalima
Kako bi pokazao koliko je tvrtka sigurna u svoju financijsku poziciju, Alphabet je objavio svoju prvu kvartalnu dividendu od 20 centi po dionici i plan otkupa dodatnih 70 milijardi dolara dionica.