Universal Music Group (UMG), multinacionalna glazbena korporacija, traži od velikih streaming servisa kao što su Spotify i Apple Music da blokiraju umjetnu inteligenciju i zabrane tvrtkama koje se bave AI-jem da koriste njihovu glazbu za ‘treniranje‘ svoje tehnologije.
Potvrdio je to i glasnogovornik UMG-a za Financial Times rekavši da imaju ‘moralnu i komercijalnu odgovornost‘ prema svojim umjetnicima te rade na sprječavanju neovlaštenog korištenja glazbe kako bi spriječili platforme da ‘gutaju‘ sadržaj što krši autorska prava umjetnika.
‒ Očekujemo da će naši partneri na platformi htjeti spriječiti da se njihove usluge koriste na načine koji štete umjetnicima ‒ rekli su iz UMG-a.
Odnosi se to naravno na AI tvrtke koje uzimaju autorsku glazbu s platformi i implementiraju ju u svoju tehnologiju te na taj način omogućuju botovima da probave tekstove i glazbu i onda kreiraju pjesme ili melodije u sličnim ili istim stilovima
Među nebrojenim nedavnim primjerima, David Guetta je nedavno upotrijebio ChatGPT kako bi jednoj od svojih pjesama dodao Eminemov glas i stil generiran umjetnom inteligencijom, iako je očito uspio zaobići probleme s autorskim pravima neobjavljujući pjesmu; pravi Eminem je UMG-ov umjetnik, a korištenje otvara potpuno novo područje problema s autorskim pravima.
Osnovana i koalicija
Umjetna inteligencija sada može stvoriti pjesmu koja zvuči poput pjesme Taylor Swift koju pjevaju Maroon 5, ali i nešto poput hita Celine Dion izvedenog od Napalm Deatha. Razlog je to uznemirenosti koja vlada u UMG-u koji se, čini se, krenuo u rat s umjetnom inteligencijom zbog autorskih prava.
‒ Postali smo svjesni da su određeni alati umjetne inteligencije možda obučeni na sadržaj zaštićen autorskim pravima bez dobivanja potrebnih pristanka ili plaćanja naknade nositeljima prava koji posjeduju ili proizvode sadržaj ‒ poručili su iz UMG-a dodajući da neće oklijevati poduzeti korake kako bi zaštitili svoja prava i umjetnička prava.
Trenutno najnapredniji i najkvalitetniji AI alat koji može generirati glazbu iz bilo kojeg teksta te je ‘uvježba‘ preko 280 tisuća sati glazbe trenutno je Googleov MusicLM, koji pak još uvijek nije lansiran na tržište jer je tvrtka zaključila da je prevelik rizik za zloupotrebu kreativnog sadržaja, no Google i dalje razvija ovaj alat.
Iako je umjetna inteligencija prisutna već jako dugo, veliku je zbrku od kraja prošle godine napravio ChatGPT koji je u prvi plan, i u glazbenoj industriji i u drugim umjetničkim granama, stavio probleme s autorskim pravima. Zato sata svi traže načine kako bi zaštitili sami sebe u razvoju najnovijih tehnologija.
Prošlog je mjeseca više od 40 organizacija, uključujući Recording Academy, National Music Publishers Assn. i Udruženje diskografske industrije SAD-a, pokrenulo Human Artistry Campaign, koaliciju koja želi osigurati da se alati umjetne inteligencije razvijaju i koriste na načine koji podržavaju ljudsku kulturu i umjetnost, a ne da ju zamjenjuju ili potkopavaju.