Godina 2022. bila je još jedna povijesna za električna vozila, s godišnjom proizvodnjom koja je prvi put premašila 10 milijuna automobila. To predstavlja značajno povećanje u odnosu na brojku od 6,7 milijuna iz 2021.
Prema podacima statističke tvrtke EV Volumes donosimo 15 najboljih električnih marki vozila koja trenutno dominiraju električnim tržištem automobila. Najbitniji podatak je taj da je kineski BYD Auto preskočio Teslu i postao ‘kralj električnih automobila‘, povećavši svoju proizvodnju za ogromnih 211 posto u 2022. S obzirom na ovu putanju, tvrtka će vjerojatno postati prvi svjetski proizvođač automobila koji će proizvesti više od 2 milijuna električnih vozila u jednoj godini.
Iako je BYD ograničeno prisutan na stranim tržištima, to bi se moglo vrlo brzo promijeniti. Tvrtka planira veliki prodor u Europu, gdje očekuje izgradnju tvornica kako bi izbjegla carine EU-a na uvoz kineskih automobila. Tvrtka također gradi tvornicu u Tajlandu za proizvodnju modela s volanom na desnoj strani za tržišta poput Australije, Novog Zelanda i Ujedinjenog Kraljevstva.
Tesla je pak povećao svoju proizvodnju za respektabilnih 40 posto u 2022., ostajući ispred zapadnih marki kao što su Volkswagen (+10%) i GM (+13%), ali zaostaje za svojim kineskim rivalima kao što je Geely (+251%).
Neizvjesno je mogu li ove kineske marke zadržati svoje troznamenkaste brojke rasta, ali jedno je jasno, a to je da se Tesla suočava s većom konkurencijom nego ikad prije.
Iz Tesle kažu kako tvrtka cilja na godišnju proizvodnju od 20 milijuna automobila do 2030., što znači da će morati zadržati dvoznamenkastu godišnju stopu rasta do kraja desetljeća. Kako bi podržao ovu inicijativu, Tesla planira otvoriti tvornicu u Meksiku vrijednu više milijardi dolara koja bi mogla proizvoditi milijun automobila godišnje.
Hyundai Motor Company, koja također posjeduje Kiju, bilježi sličnu stopu rasta kao i Tesla. Južnokorejski proizvođač automobila bio je relativno rani igrač u EV prostoru, predstavivši prvi električni Hyundai Ioniq tek 2016. godine.
Krajem 2022. nekoliko je zemalja, uključujući Južnu Koreju, izrazilo svoje negodovanje prema Zakonu o smanjenju inflacije Bidenove administracije, koji je povukao porezne kredite za električna vozila koja se ne proizvode u Sjedinjenim Državama. Hyundai trenutno gradi tvornicu električnih vozila vrijednu 5,5 milijardi dolara u saveznoj državi Georgiji, ali ova tvornica neće postati operativna do 2025. U međuvremenu, Južna Koreja je revidirala vlastiti program subvencija za električna vozila kako bi favorizirala domaće marke.