Mnogo je razloga zašto su mnogi oduševljeni sve većom prisutnošću umjetne inteligencije (AI) – generalno se vjeruje da bi AI mogao doprinijeti poslovanju tvrtki diljem svijeta.
Primjerice, zaposlenici danas samo 40 posto svog radnog vremena uspiju odvojiti za kreativni rad, stvaranje i inovacije. U svijetu u kojem je kreativnost nova produktivnost osnovna ideja je da se pravilnim uvođenjem AI-a u poslovanje zaposlenici oslobode rutinskih radnji i da imaju mogućnost raditi najvažniji dio posla. Povećanje produktivnosti, racionalizacija zadataka i povećanje dobrobiti zaposlenika tri su glavne stvari za koje se lideri nadaju da bi umjetna inteligencija mogla donijeti u poslovanja njihovih tvrtki, prema istraživanju Harvard Business Reviewa.
No, kako bi umjetna inteligencija stvarno imala svrhu u nekoj organizaciji, potrebno ju je znati implementirati. Prema Harvard Business Reviewu postoje tri koraka o kojima tvrtke već danas razmišljati kako bi kolektiv pripremili za budućnost s umjetnom inteligencijom:
-
Staviti znatiželju na prvo mjesto
AI podrazumijeva potpuno novi oblik interakcije između ljudi i tehnologije, a to zahtijeva puno prilagodne i novog učenja kako bi ljudi što bolje mogli funkcionirati s tehnologijom.
No, ljudima je strah često prva reakcija na nepoznate pojave pa se mnogi zaposlenici osjećaju ugroženo i pitaju se što će AI značiti za njihov rad. Istraživanje koje je proveo Harvard Business Review pokazalo je da iako je 49 posto zaposlenika zabrinuto da će im umjetna inteligencija zamijeniti posao, više je onih (70 posto) koji žele delegirati dio posla AI-u kako bi si olakšali svakodnevicu.
Stručnjaci se slažu – strah ne može donijeti mnogo toga dobroga u uvođenju novih stvari u posao. Upravo zato smatraju da je potrebno poticati kulturu znatiželje. Zaposlenici tako mogu bolje naučiti kako AI funkcionira, koje su mu mogućnosti i nedostaci, kako im može olakšati... Lideri bi zato trebali poticati zaposlenike da radoznalost pretvore u akciju eksperimentiranjem s novim alatima
-
Otkriti što AI ne zna
AI će u skorijoj budućnosti utjecati na gotovo svaki posao. Uz pravilno uvođenje u poslovni proces gotovo svatko može imati koristi od AI-a. No, kako bi se AI uopće mogao pravilno uvesti u poslovnu praksu, važno je razumjeti da AI ne zna sve i prestati to očekivati.
Umjetna inteligencija neće uvijek biti točna, ali treba imati na umu da čak i kada je pogrešna, korisno je pogrešna jer nas korak naprijed s prazne ploče. Trebat će vremena da se nauče ti obrasci rada i identificira koji se procesi trebaju promijeniti i kako.
Ali ako stvorimo kulturu u kojoj se eksperimentiranje i učenje smatraju preduvjetom za napredak, stići ćemo tamo mnogo brže.
Lideri tako dobivaju odgovornost stvaranja okruženja i kojem je se ljudi ne moraju bojati neuspjeha, već su zainteresirani za eksperimentiranje. I formalno i neformalno, potrebno je stvoriti prostor za dijeljenje znanja.
-
Stvoriti prilike za učenje
Već smo spomenuli da se ljudi često boje toga što bi umjetna inteligencija mogla donijeti. Potencijal umjetne inteligencije je golem, na najvrjedniji zaposlenici postat će oni koji će ju znati koristiti. No, vrijedi imati na umu da naše pozicije u budućnosti ovise o tome koliko mi sami ulažemo.
Organizacije budućnosti dat će prednost zaposlenicima s razvijenim analitičkim razmišljanjem, onima koji rješavaju probleme te onima koji mogu učinkovito razmišljati o sadržaju generiranom umjetnom inteligencijom.
Učenje rada s umjetnom inteligencijom morat će biti kontinuirani proces, a ne jednokratna obuka. Zato lideri moraju uvesti prilike za učenje u stalni poslovni ritam i informirati zaposlenike o najnovijim resursima.