Apple je ovog tjedna lansirao Apple Pay Later, novu uslugu u digitalnom novčaniku ovog tehnološkog diva koja kupcima omogućuje plaćanje online kupnje na rate, odnosno odgodu plaćanja.
Tehnološki se div ovom uslugom pridružuje globalnom fintech trendu zvanom ‘buy now pay later‘ (BNPL). Nova značajka kupcima omogućuje plaćanje u četiri rate tijekom šest tjedana, pri čemu prva rata dospijeva u trenutku kupnje.
Appleovi korisnici također mogu podnijeti zahtjev za zajam unutar aplikacije Wallet, u rasponu od 50 do tisuću američkih dolara, bez kamata ili naknada, za kupnju na internetskim stranicama trgovina ili putem aplikacije. Opcija je za sada dostupna odabranim korisnicima u SAD-u, a u planu je omogućiti ju i drugim korisnicima u sljedećih nekoliko mjeseci.
Appleovo lansiranje nove usluge na tržište dolazi u trenutku kada se velik broj potrošača u SAD-u ponovo okreće ovakvim mogućnostima gdje si, u vrijeme visoke inflacije, mogu priuštiti određeni proizvod, a platiti ga naknadno. ‘Buy now, pay later‘ usluge uz Apple pružaju i tvrtke Affirm, Klarna i Afterpay. Nakon objave nove usluge dionice Affirma su pale za više od sedam posto, a PayPala za jedan posto.
Iako su pojedinci izrazili zabrinutost da bi ovakva usluga mogla uzrokovati dodatno zaduživanje kupaca, iz tvrtke su poručili da je nova značajka ‘osmišljena imajući na umu financijsko zdravlje korisnika‘.
‒ Ne postoji univerzalni pristup kada se radi o tome kako ljudi upravljaju svojim financijama. Mnogi traže fleksibilne opcije plaćanja i zato smo uzbuđeni što svojim korisnicima možemo ponuditi Apple Pay Later ‒ napisala je u objavi na društvenim mrežama u utorak Jennifer Bailey, potpredsjednica Apple Paya i Apple Walleta.
Korisnici Applea moći će pratiti i upravljati nadolazećim isplatama kredita u aplikaciji Wallet, a svaki se zahtjev za kredit također može podnijeti u aplikaciji. Važno je svakako napomenuti i da više od 85 posto trgovina u SAD-u prihvaća Apple Pay, tako da je opravdan entuzijazam oko nove usluge.
U pandemijskoj je 2020. godini došlo do velikog razvoja fintech sektora, pogotovo u BNPL segmentu, jer su ljudi počeli masovno plaćati beskontaktnim putem. Stanje se sektora od tada značajno promijenilo jer su rastuće kamatne stope i užarena inflacija smanjili kupovnu moć i natjerali potrošače da ‘stegnu remen‘, no i dalje postoji velik broj korisnika ovakvih usluga koji na trenutačne probleme žele odgovoriti kasnije.