Tehno
StoryEditor

Nevolje u raju: Meta prvi put u povijesti očekuje pad prihoda i broja zaposlenika

27. Srpanj 2022.

Piše: Lucija Barišić

Nakon što su cijene dionica kompanije Meta ove godine pale za 45 posto, ovaj tehnološki div danas bi trebao objaviti izvješće o svom poslovanju za drugi kvartal ove godine. Analitičari očekuju da će Meta prvi put u povijesti poslovanja zabilježiti pad prihoda, prenose Big Technology i Barrons.

Do prošle godine, ova kompanija bilježila je povećanje prihoda u svakom kvartalu za 20 posto ili više, no Mark Mahaney, izvršni direktor za istraživanje interneta u Evercore ISI, rekao je da se 'ova tvrtka suočava s ovom savršenom olujom' koja podrazumijeva inflaciju koja je utjecala na oglasno tržište, rat u Ukrajini, jačanje dolara, pojačanu zaštitu privatnosti iOS 14.5 sustava te konkurentnost TikToka čiji je primarni sadržaj sličan formatu Reels koji nudi Meta, prenosi Big Technology.

Nakon što je počekom svibnja ove godine usporila zapošljavanje, pojavile su se i glasine da će se broj radnih mjesta u ovoj kompaniji smanjiti za 10 posto. Meta je u posljednje dvije godine kontinuirano povećavala broj zaposlenika. U ožujku je zabilježila povećanje zaposlenika za 30 posto u odnosu na prošlu godinu, a u lipnju su iz tvrtke najavili usporavanje ili čak prestanak novih zapošljavanja. Sada, navodno, planira otpuštanja radnika, prenosi Business Insider.

Konkurencija potiče promjene

Unatoč tome što ima puno kraću povijest poslovanja od Mete, čini se da TikTok postaje sve veća konkurencija krovnoj kompaniji Facebooka i Instagrama. Štoviše, ova kineska aplikacija potaknula je Facebook na velike promjene, pa će tako algoritam na početnoj stranici ove društvene mreže biti vrlo sličan algoritmu TikToka – Facebook će prikazivati sadržaj na temelju onoga što algoritam bilježi kao korisniku zanimljivo. Istovremeno, na Facebookovo sučelje dodat će se i nova kartica Feed koja će kronološki prikazivati ono što korisnik zapravo prati, navodi The Verge.

Slična promjena dogodit će se i na Instagramu. Uskoro će svaki javno objavljen videozapis automatski postati Reel, odnosno format videozapisa sličan onom na TikToku. Ova promjena izazvala je veliku reakciju, no šef Instagrama Adam Mosseri obratio se javnosti videozapisom na Twitteru navodeći da će fotografije i dalje ostati dio Instagrama, ali da vjeruje da će videozapisi s vremenom postati sve dominantniji sadržaj.

– Također ćemo morati evaluirati jer se svijet brzo mijenja i mi ćemo se morati mijenjati s njim – zaključio je Mosseri.

26. travanj 2024 21:39