Nakon što ga je preuzeo Maresi, vlasniku Bonkulovića otvorena vrata regije
Salvia kompanija, Delikatese Bonkulović
Maresi već otprije ima podružnice u Mađarskoj, Češkoj, Slovačkoj i Rumunjskoj pa mu je hrvatski distributer hrane itekako bio atraktivan
Ulazak stranih kompanija u domaći sektor distribucije hrane i pića sve je češći, a zadnji je primjer austrijska tvrtka Maresi, dio prehrambene grupe Vivatis, koja je preuzela 70 posto udjela u hrvatskoj distributerskoj tvrtki Salviji. Salvia je distributer više od 40 međunarodnih premium brendova hrane i pića te vlasnik poznate zagrebačke delikatesne trgovine Bonkulović. Iako detalji o vrijednosti transakcije nisu javno objavljeni, riječ je o velikom preuzimanju u hrvatskom FMCG sektoru.
S obzirom na to da Maresi već otprije ima podružnice u Mađarskoj, Češkoj, Slovačkoj i Rumunjskoj, čini se da mu je i hrvatski distributer hrane itekako bio atraktivan, ali i dovoljno stabilan da se na nj gleda kao na polazište za daljnje širenje u regiji.
Na tržištu se generalno odvija konsolidacija distributera, odnosno snažniji distributeri kupuju manje lokalne kako bi optimizirali troškove i dobili veći obujam, potvrđuje Joško Vučetić, partner u tvrtki Caper, koja se bavi savjetovanjem za preuzimanja i spajanja (M&A).
– Veliki lanci imaju snažnu pregovaračku moć i jaku ponudu trgovačkih marki, što stvara pritisak na maržu distributera, pa je konsolidacija među njima logičan odgovor radi većeg obujma posla, bolje logistike i snažnije pregovaračke pozicije – objašnjava Vučetić.
