Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Atlantic grupa završava akviziciju Strauss Adriatica i utvrđuje poziciju najvećeg regionalnog proizvođača kave

29. Veljača 2024.
Emil Tedeschifoto Ratko Mavar

Punih deset mjeseci otkako je multinacionalni proizvođač hrane i pića Strauss Grupa prihvatila obvezujuću ponudu Atlantic Grupe za kupnju kompanije Strauss Adriatic, vlasnika srbijanskih brendova kave Doncafe i C kafa, ta će transakcija, nakon što ju je uvjetovano odobria Komisija za zaštitu konkurencije u Republici Srbiji, sutra konačno biti i zaključena.

Atlantic Grupa, koja je se brendovima Grand kafa i Barcaffe i dosad bila najveći proizvođač kave u regiji jugoistočne Europe, akvizicijom Strauss Adriatica na razini regije (premda ne i u Hrvatskoj, gdje je Franck i nadalje lider) još se više na vodećoj poziciji u segmentu kave udaljila od konkurenata, a kava u ukupnom poslovanju Atlantica dobiva još veći značaj. Atlantic Grupa, na čelu s Emilom Tedeschijem, je u 2023. godini zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 973,9  milijuna eura, čemu je prihod od prodaje kave iznosio 200 milijuna eura što je čini najvećom pojedinačnom kategorijom  te kompanije.   

Strauss Coffee, podružnica Strauss Grupe,  jedna je od vodećih kompanija za kavu u svijetu sa snažnom prisutnošću u više zemalja, uključujući Srbiju, na čije je tržište kompanija ušla akvizicijom brenda Doncafe 2003. godine te preuzimanjem brenda C kafa dvije godine kasnije. U 2007. godini u Šimanovcima, tridesetak kilometara zapadno od Beograda, izgrađena je nova tvornica za proizvodnju kave koja se smatra vrhunskom u istočnoj Europi.  

Jedna od najvećih akvizicija

Uz brendove kave, moderan proizvodni pogon u Šimanovcima, zajedno s 220 zaposlenika, također je dio transakcije kojoj vrijednost nije objavljena. No, obzirom na sve okolnosti u kojima se ova akvizicija događa, može pretpostaviti da je jedna od najvećih još otkako je Atlantic Grupa 2010. godine preuzela slovensku Drogu Kolinsku s kojom je ujedno dobila i Barcaffe.

- Ova akvizicija potvrđuje strateško određenje Atlantic Grupe ka jačanju našeg osnovnog poslovanja, čiji je kava veliki dio. Vjerujem da svi mi – kao privredni subjekti, menadžment obiju kompanija, zaposlenici te tržište i potrošači – možemo biti zadovoljni ishodom ove transakcije. Mi smo kao tržišni lider na čitavom prostoru naše regije uvijek imali na umu svoju odgovornost za razvoj kategorije na području JI Europe, i nastavljamo raditi u istom smjeru -  komentirao je završetak transakcije Mate Štetić, potpredsjednik Atlantic Grupe za strateška područja Kavu te Slatko i slano.

U priopćenu o završetku transakcije,  Atlantic Grupa navodi da namjerava značajno ulagati u razvoj poslovanja s kavom, kako u proizvodnju i razvoj tehnologije tako i brendova, njihovog proizvodnog portfelja i komunikacije, u maloprodajnom i u HoReCa segmentu. Razvoj ključnih proizvodnih kategorija (kave, čokolade te slatkog i slanog snacka, delikatesnih namaza i bezalkoholnih pića), organski i akvizicijama snažnih brendova u tim kategorijama, temelj su strategije razvoja kompanije. Akvizicija Strauss Adriatica važan je korak na putu realizacije strategije, kao i doprinos rastu kategorije kave u Srbiji i regiji te jačanju konkurentnosti regionalne industrije kave i lokalnih brendova.

 

      

 

 

 

 

 

 

 

    

 

27. travanj 2024 00:25