Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Atlantic Grupa: Značajan rast prihoda, uz velike inflatorne pritiske

27. Listopad 2022.

Atlantic Grupa je u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 4,7 milijardi kuna, što je rast od 10,8 posto u odnosu na isto razdoblje lani, dok je neto dobit smanjena za 32,1 posto, na 271,3 milijuna kuna, izvijestili su u četvrtak iz te tvrtke.

Pod utjecajem značajnih poskupljenja u ukupnom spektru poslovnih aktivnosti, dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) smanjena je za 20,3 posto u odnosu na prvih devet mjeseci 2021. godine i iznosi 532,2 milijuna kuna, navodi se u priopćenju.

- Atlantic Grupa u prvih devet mjeseci ove godine nastavlja značajan rast prihoda unatoč izazovima s kojima se suočavamo, a rast je ostvaren u svim poslovnim i distribucijskim područjima, zahvaljujući prije svega odličnim prodajnim rezultatima -  izjavio je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi. 

Tijekom ove godine, kako je istaknuo, došlo je do značajnih poskupljenja velikog dijela njihovih sirovina i pakirnog materijala, logističkih i drugih usluga te energenata, koja su samo djelomično kompenzirali povećanjem prodajnih cijena, jer smatraju primjerenim da u uvjetima visoke inflacije i snažnog udara na životni standard potrošača značajan dio toga sami apsorbiraju.

- Sukladno tome, očekivano bilježimo i niže razine profitabilnosti. I u nastavku godine očekujemo nesmetani tijek proizvodnje i opskrbe naših kupaca i potrošača, ali će nastavak problema u dobavnim lancima, rast kamatnih stopa, rekordna inflacija te globalna neizvjesnost odgoditi očekivani početak oporavka profitnih marži na 2024. godinu -  istaknuo je Tedeschi. 

Kako se navodi u obrazloženju financijskog izvješća, Atlantic grupa je u prvih devet mjeseci ostvarila 4,7 milijardi kuna prihoda od prodaje, što je rast od 10,8 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Rast prihoda ostvaren je u svim poslovnim i distribucijskim područjima zahvaljujući izvrsnim rezultatima većine, kako vlastitih, tako i principalskih brendova, ističu iz Atlantica. 

Po podacima koje iznose, najveći rast od 19 posto ostvarilo je strateško poslovno područje (SPP) pića, čiji je vodeći brend Cedevita, slijedi SPP Kava, s brendovima Barcaffe i Grand kafa te rastom od 15,9 posto, a dvoznamenkastim rastom od 13,2 posto ističe se i ljekarnički lanac Farmacia.

Među distribucijskim područjima prednjače Srbija s rastom od 15,3 posto i Hrvatska s rastom od 10,3 posto.

Prodaja principalskih brendova ukupno je u prvih devet mjeseci rasla 10,2 posto. 

Ukupni operativni troškovi Atlantic grupe u razdoblju siječanj-rujan ove godine iznosili su 4,44 milijarde kuna, što je porast za 16,1 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. 

Troškovi proizvodnih materijala pritom su zabilježili znajačniji rast, za 30,7 posto, na 1,44 milijarde kuna, što iz Atlantica objašnjavaju većom prodajom vlastitih proizvoda i značajno višim nabavnim cijenama skoro svih proizvodnih materijala, a posebno sirove kave, jestivog ulja, šećera, kakaa te svih vrsta pakirnog materijala.

Troškovi energije su u prvih devet mjeseci ove godine iznosili 79,6 milijuna kuna, što je u odnosu na isto lanjsko razdoblje porast za 78,2 posto. Ti su troškovi značajno viši zbog znatno više cijene energije u odnosu na isto razdoblje prošle godine te veće proizvodnje vlastitih proizvoda, navodi se u izvješću. 

U priopćenju iz Atlantic grupe ističu nastavak ulaganja u razvoj poslovanja pa je u trećem tromjesečju lansiran novi brend Ziggy‘s Coffee, novi koncept lanca coffee shopova, trenutno na području Zagreba. Kvartal je obilježen i stotim jubilejom Atlantic Štarka, jedne od sastavnica Atlantic Grupe.

Od važnijih korporativnih događanja iz Atlantica izdvajaju i da je isplaćena "povijesno najviša dividenda" u iznosu od 50 kuna po dionici te je provedeno cijepanje dionica Atlantic Grupe - jedna dionica pojedinačnog nominalnog iznosa od 40 kuna podijeljena je na četiri nove dionice pojedinačnog nominalnog iznosa od 10 kuna.

26. travanj 2024 11:20