
BMW cilja kineske rivale i Teslu s novim EV koje pokreću supermozgovi

Njemački proizvođač ulaže više od 10 milijardi eura u razvoj softverski definiranih automobila s većim dometom i bržim punjenjem
BMW ulaže u električna vozila kojima upravlja softver i koja pokreću 'supermozgovi', u jednom od najambicioznijih pokušaja posrnulih tradicionalnih proizvođača automobila da se suprotstave kineskim konkurentima i Tesli. Njegov sportski terenac iX3, koji se u petak predstavlja uoči sajma automobila u Münchenu, bit će prvi razvijen na dugo očekivanoj platformi Neue Klasse. U sljedeće dvije godine uslijedit će još 40 novih modela i nadogradnji, dok BMW radikalno mijenja način na koji njemački proizvođač dizajnira, proizvodi i prodaje automobile, prenosi Financial Times.
- Uz Neue Klasse činimo velike korake u svim relevantnim tehnološkim područjima. Novi BMW iX3 bit će mjerilo u našoj industriji - rekao je u srpnju izvršni direktor Oliver Zipse investitorima.
BMW-ov iX3 bit će dio niza vozila definiranih softverom, koja će biti predstavljena u Münchenu, gdje centralizirani računalni sustav zamjenjuje hardver kao najvažniju značajku. Tradicionalne europske, američke i japanske grupacije dugo su zaostajale za Teslom Elona Muska i novom generacijom kineskih proizvođača poput Xiaomija i Xpenga u razvoju softvera.
BMW je koncept platforme Neue Klasse predstavio 2021. godine, a u razvoj tehnologija uložio je više od 10 milijardi eura. Analitičar Bernsteina Stephen Reitman rekao je kako nova platforma ima potencijal biti 'ogroman iskorak' za BMW.
- Može se reći da BMW stavlja sve na kocku kako bi uspio s Neue Klasse. Uspješno lansiranje moglo bi promijeniti mnogo toga u budućnosti automobilske industrije i percepciju sposobnosti zapadnih proizvođača da konkuriraju u području softvera - rekao je Reitman nakon nedavnog predstavljanja tehnologije.
BMW tvrdi da će tehnologija omogućiti više od 20 puta veću računalnu snagu od današnjih vozila te drastično smanjiti složenost elektronike u automobilu. Uz duži električni doseg do 800 km i brže punjenje, pri čemu će vozači moći dodati više od 350 km dometa u samo 10 minuta, flotu Neue Klasse pokretat će četiri 'supermozga' koji značajno poboljšavaju komunikaciju unutar vozila, infotainment sustave, automatiziranu vožnju i druge funkcije.
Prijelaz na vozila pogonjena softverom omogućit će proizvođačima da poboljšavaju performanse automobila i nakon što su prodani, te da ponude usluge od kojih se očekuju novi izvori prihoda. Uz novu generaciju električnih vozila, platforma će poslužiti i kao osnova za buduće modele s unutarnjim izgaranjem i hibride. Njemački proizvođač, koji u svom portfelju ima i Rolls-Royce i Mini, dugo je bio oprezan glede tempa globalnog prelaska na električna vozila, preferirajući višestruki energetski pristup.
Ipak, prodaja njegovih električnih vozila koja imaju isti dizajn i izgled kao benzinski i hibridni modeli raste, pa su baterijska vozila činila oko 18 posto globalnih isporuka u prvoj polovici godine. Za usporedbu, kod Mercedesa je to bilo 8 posto, a kod Volkswagena 11 posto.
Unatoč napretku s Neue Klasse, ostaje nejasno može li BMW smanjiti razliku u odnosu na kineske konkurente. Tradicionalni proizvođači i dalje su u nepovoljnijem položaju u odnosu na kineske kompanije koje mogu proizvoditi električna vozila po znatno nižim troškovima. Ipak, rukovoditelji tvrde da će nova platforma omogućiti tvrtki da nastavi poboljšavati ne samo softverske sposobnosti, već i baterijsku tehnologiju. Za razliku od konkurenata poput VW-a, BMW ne proizvodi vlastite ćelije, ali provodi vlastita istraživanja na području baterijskih ćelija i kemije, dok s partnerima poput kineskog CATL-a razvija nove baterije.
Martin Schuster, BMW-ov potpredsjednik za baterijske ćelije i module, rekao je za Financial Times da je tvrtka uspjela smanjiti troškove proizvodnje i do 50 posto za novu generaciju cilindričnih litij-ionskih baterija. Iako to možda još neće učiniti električna vozila jednako profitabilnima kao benzinske, Schuster je rekao da će najnoviji baterijski sustav omogućiti prilagodbu formata ćelija ako se pokažu boljima od postojećih.