Buka proizvodnih strojeva nadglasana rock-glazbom među prvima optereti osjetila kada zakoračite u novi proizvodni pogon CircuitMessa, tvornice igračaka Alberta Gajšaka, koji se prostire na 1200 kvadratnih metara u zagrebačkom Botincu i ujedno je najveći proizvodni pogon te kompanije. U njega smo ušli u ‘najgore‘ doba godine za proizvođače igračaka – predbožićno.
Iako smo morali preskakati kutije spremne za isporuku krajnjim kupcima da bismo obišli cijeli pogon, Gajšak nam tvrdi da im je četvrti kvartal ove godine najbolji dosad s obzirom na to da im je prodaja porasla za oko 300 posto, ponajviše u Crnom tjednu, koji se u cijelom svijetu, a najviše u SAD-u, CircuitMessovo najveće prodajno tržište, obilježava kao najveći shopping event godine.
– U četvrtom nam se kvartalu općenito poveća prodaja, pa u njemu prodamo većinu svojih proizvoda, ali, naravno, sve ovisi o kanalu. Imamo direktnu prodaju, dakle online, zatim imamo prodaju B2B u kojoj prodajemo trgovinama, a to funkcionira tako da one ljeti kupuju naše proizvode kako bi se pripremile za sezonu povratka u školu i Božić. Na kraju, u četvrtom kvartalu najjači nam je kanal ta naša internetska trgovina – govori nam Gajšak, napominjući da interes za CircuitMessovim proizvodima raste i kad lansiraju novi proizvod, kao što je ove godine bila situacija s Butter Botom.
Potražnja premašuje ponudu
Podsjetimo, početkom studenoga CircuitMess i Geek Club lansirali su Rick and Morty Butter Bot, igračku za odrasle s umjetnom inteligencijom koju je službeno licencirala tvrtka Warner Bros. Discovery Global Consumer Products. Riječ je o liku iz crtića ‘Rick and Morty‘, jedne od najprofitabilnijih franšiza giganta Warnera Brosa, te su proizvodi povezani s tim crtićem iznimno traženi proteklih nekoliko godina.
– Proizvodi Rick and Morty donose više prihoda nego, na primjer, neki DC-jevi superjunaci – kaže nam Gajšak te dodaje da su za sada u Kickstarter kampanji za Butter Bot prikupili narudžbe u vrijednosti od 441 tisuću dolara pokazujući nam na svom računalu stranicu preko koje je lansirana kampanja.
Šesta je to kampanja na Kickstarteru za tu tvrtku koja funkcionira kao jedna velika injekcija prihoda. A kad smo već kod prihoda, vrijedi naglasiti da je tvrtka, prema podacima Poslovne Hrvatske, u prošloj godini uprihodila 1,59 milijuna eura. No Gajšak je napomenuo da podaci prikazani na domaćim servisima nisu točni jer se odnose samo na tvrtku u Hrvatskoj, a CircuitMess ne posluje samo u Hrvatskoj već ima i jednu tvrtku registriranu u SAD-u, pa su ukupni prihodi cijele grupacije iznosili oko 2,5 milijuna dolara.
– Ove ćemo godine, kada se sve zbroji, premašiti taj broj, ali još je prerano za točna očekivanja jer trebamo vidjeti koliko ćemo proizvoda isporučiti do kraja godine – napominje mladi karlovački inovator.
Da potražnja u toj tvornici igračaka itekako premašuje ponudu, barem u ovo predblagdansko vrijeme, pokazuje i činjenica da CircuitMess inače ima tridesetak zaposlenika, a u četvrtom kvartalu dodatno zapošljava da bi se mogao nositi s potražnjom.
Druženje s Excelom
Iako smo u tvornicu ušli u najužurbanijem dijelu godine, Gajšak nam pak tvrdi da neovisno o dobu godine za njega ne postoji tipičan dan u CircuitMessu jer je uključen u sve poslovne procese, pa tako utvrđuje buduće planove za tvrtku, marketinške aktivnosti, sudjeluje u zapošljavanju (zato ne začuđuje što se svakom tko je prošao pokraj njega u našem obilasku proizvodnog pogona obratio izravno imenom), upravljanju i osiguravanju zadovoljstva zaposlenika, a kako tvrdi, prečesto se druži i s Excelom.
– Još sudjelujem u razvoju proizvoda, ali isključivo pomažem u odlučivanju o tome što proizvesti. Postoje ljudi koji se ponajprije bave time, ali ja tu najviše dolazim s nekim ludim idejama što bismo trebali napraviti – govori Gajšak.
Dok smo šetali kroz pogon sve do njegova ureda gledajući pritom razne nagrade za te lude ideje, proučili smo i neke njegove najpoznatije proizvode, poput Batmobilea. Iako je riječ o najpoznatijoj igrački koja je izašla iz tvornice ideja tog inovatora, Gajšak nam tvrdi da je najprodavaniji proizvod u posljednje vrijeme bio space rover, odnosno cijela linija licenciranih proizvoda nastalih u suradnji s američkom svemirskom agencijom NASA-om.
– Tu se dogodila zanimljiva stvar: više nam se prodavao sat s NASA-inom licencijom nego taj konkretni space rover. Razlog je činjenica da je sat namijenjen široj publici, a rover je za geekove, odnosno za specifičnu publiku koju takvi proizvodi zanimaju – objašnjava Gajšak.
Ipak, zanimljivost i inovacija kod tih igračaka jesu u tome što se mogu povezati, pa se tako spomenuti sat koji je licencirala NASA može povezati s roverom i njime upravljati. Drugim riječima, ima razloga za kupnju takvih igračaka u kompletu.
Cijelu reportažu iz tvornice igračaka Alberta Gajšaka pročitajte u tiskanom i digitalnom izdanju Lidera.