1000 najvećih

Dejan Turk (A1 Hrvatska): Inflatorni pritisci traže poseban oprez

Unatoč inflaciji i porezima, velike hrvatske tvrtke bilježe rast, ulažu i šire se, ali dijele slične poslovne izazove

I 2025. godinu će za A1 Hrvatska i ostale igrače na telekomunikacijskom tržištu obilježiti nastavak dinamike i inflatorni pritisci koji od nas traže poseban oprez. Iako smo godinu započeli sa stabilnim pokazateljima, što nam daje dobru bazu za nastavak ulaganja, i dalje smo pažljivi obzirom na tržišna kretanja, ali i potencijalne buduću globalnu ekonomsku nestabilnost.

Ipak, ono oko čega ne želimo raditi kompromis i gdje težimo stabilnosti su još bolje korisničko iskustvo, sigurnije digitalno okruženje te zadržavanje pozicije tehnološkog lidera i partnera u poslovnom sektoru.

U skladu s time nastavljamo s investicijama koje su usmjerene na razvoj gigabitne fiksne mreže, mobilne 5G mreže, AI rješenja za unaprjeđenje korisničkog iskustva, ICT usluga poput kibernetičke sigurnosti i podatkovnog centra i mnogih drugih. Korisnicima želimo donijeti sadržaj koji im je važan i prilagođavati se njihovim potrebama.

U segmentu zabave smo se povezali s najjačim streaming servisima poput Netflixa, Showtimea i Max-a, a takvih suradnji će uskoro biti još. Odgovaramo na nove potrebe s uslugama poput putnog osiguranja, osiguranja ekrana, nudimo fleksibilne tarife uz e-sim kartice za turiste tijekom ljeta, Starlink uređaje i obnovljene Zoot mobitele kojima ujedno pomažemo i smanjenju emisija CO2.

Kroz portfolio ICT usluga i partnerstva postigli smo da nas naši poslovni korisnici prepoznaju kao one-stop-shop i pouzdanog partnera za digitalizaciju  vlastitog poslovanja.

Nastavljamo s modernizacijom 5G mobilne i razvojem najveće gigabitne fiksne mreže u Hrvatskoj. Koristimo bespovratnih sredstava iz Nacionalnog programa oporavka i otpornosti, čija je svrha doprinos povećanju nacionalne pokrivenosti mrežama u područjima gdje je pristup modernoj infrastrukturi posebno važan za poticanje ravnomjernog regionalnog razvoja.

Kroz ulaganja u entertainment nastojiimo korisnicima donijeti relevantan TV sadržaj, a korisničkom podrškom temeljenom na AI-u želimo pojednostaviti i ubrzati procese za naše korisnike i ostaviti im pritom više vremena da uživaju u uslugama koje im nudimo.

ESG je jedna od naših temeljnih strateških odrednica i u svemu što radimo osjećamo odgovornost prema okolišu i društvu. U praksi to znači da smo u Hrvatskoj posljednjih godina smanjili vlastite emisije za čak 87 posto kroz razne inicijative modernizacije infrastrukture i ozelenjivanja mreže.

Kroz EU projekt LIFE4GREENBROADBAND na 155 baznih stanica postavili smo solarne panele te 200 energetski učinkovitih sustava za hlađenje čime konstantno smanjujemo emisije CO2, a kroz ponudu ICT rješenja potičemo i dobavljače na širenje zelenih praksi i inicijative za smanjenje CO2 emisija. U skladu s ESG ciljevima, želimo ne samo smanjiti negativan utjecaj na okoliš, već zaista dati vidljiv doprinos zajednici.

Osim što stvaramo #BoljiOnline kroz razne inicijative prevencije i edukacije o sigurnosti u online svijetu, educiramo mlade digitalnim vještinama kroz program Škola budućnosti i A1 STEMfemme, kojim osnažujemo djevojke za veću uključenost u STEM zanimanja. Vjerujemo da će oni imati utjecaja u budućnosti, i direktno i indirektno, te da zahtijevaju pojačan oprez što uključuje i planiranje mjera za održivost poslovanja.

Isto tako vidimo A1 kao predvodnika inovacija i digitalizacije, što je ključno za održavanje stabilnosti poslovanja. To bi svakako bio završetak reforme regulatornog okvira u području gradnje uz osiguranje njegove učinkovite realizacije. Nadamo se i mogućnosti povećanja alokacije bespovratnih sredstava za velike poduzetnike iz telekom sektora, prvenstveno za ulaganja u područja energetske učinkovitosti i daljnje izgradnje mreža u ruralnim područjima.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju