Domaća aplikacija za zapošljavanje studenata DING.jobs, koja je u preseed investicijskoj rundi dobila 100 tisuća eura od prvog domaćeg VC fonda Fil Rouge Capitala, nedavno je od istog fonda osigurala dodatnih 50 tisuća eura uz 150 tisuća eura od SQ Capitala za širenje na njemačko tržište.
Inače, DING su 2021. godine osnovali David Rey Hudeček i Tomislav Krišto, a inspiracija za pokretanjem platforme došla je iz želje da se studentima i svježim diplomantima olakša pronalazak prvih poslova te da se premosti jaz između obrazovnog sustava i tržišta rada.
- Tada smo krenuli s lansiranjem native mobilnih aplikacija za iOS i android, a nešto prije toga prikupljali smo prve early bird kompanije koje bi stavljale oglase. Tada smo imali samo web aplikaciju i silent release (nebitno razdoblje). Cilj je bio revolucionarizirati proces zapošljavanja mladih talenata. Učiniti ga zabavnijim, transparentnijim i jednostavnijim za korištenje - objasnio je Krišto, suosnivač i voditelj razvoja poslovanja u DINGU.
Inovativna riba u moru aplikacija
Prva sredstva, dodaje, osigurali su još 2019. od EU fondova za inovacije malih i srednjih novoosnovanih poduzeća u iznosu od otprilike 200 tisuća eura, a s oko 20 posto su sami sudjelovali. Svrha je u to vrijeme bila izrada mobilnih aplikacija, širenje tima te jačanje marketinga i PR-a, a od toga su daleko dogurali.
- Razlikujemo se od konkurencije po našoj personaliziranoj aplikaciji koja studentima i mladim talentima omogućava lakši i intuitivniji pristup poslovima. Umjesto klasičnog pretraživanja putem ‘Što?‘ i ‘Gdje?‘ polja na bilo kojem portalu (rješenju), DING.jobs nudi personalizirani job feed koji korisnicima donosi relevantne poslove u njihovoj struci, poslove koji su trenutno aktivni (nema isteklih poslova), eliminirajući potrebu za pretraživanjem. Tvoj job feed će odgovarati tvojim interesima. Na primjer, ekonomist kojeg zanima marketing će imati job feed s tim poslovima prioritetno, a ako dovoljno dugo scrolla dočekat će ga dulji poslovi (van njegovih interesa) - dodao je Krišto.
In-app messaging, 100 posto jamstvo povratnih informacija zbog kojih nema neodgovorenih prijava na poslove, ‘ispeglan‘ dizajn aplikacije koji odgovara mlađim generacijama i poslovi vezani za profesiju korisnika elementi su koje je Krišto istaknuo kao njihove jedinstvene prodajne točke. Čak 85 posto poslova na aplikaciji relevantno je za struku korisnika, kaže, što je obrnuto proporcionalno ostalim sličnim rješenjima.
Na DINGU je trenutno registrirano preko 950 kompanija koje posluju na hrvatskom tržištu, od kojih smo na uvid dobili listu od 87 koje trenutno plaćaju njihove usluge. Očito se taj pristup i studentima sviđa, s obzirom da preko 30 tisuća njih koristi aplikaciju za traženje poslova.
Planovi za DACH regiju
Investitorima je, kaže Krišto, bilo zanimljivo kako DING uspješno prodaje svoju uslugu najjačim kompanijama u Hrvatskoj pa su željeli da testiraju skalu u inozemstvu - čim prije. A zašto Njemačka? Uz činjenicu da je riječ o ogromnom tržištu, zemlja je to koja broji gotovo četiri milijuna studenata i oko 3,5 milijuna aktivnih kompanija. Ako samo u Münchenu dokažu da to ima smisla, cilj im je dizati investiciju od njemačkih investitora u idućoj rundi i ići na cijelu DACH regiju.
- Očekujemo dokazati product market fit, dobiti stotinjak kompanija i nekoliko desetaka tisuća usera, te vidjeti ima li tim kompanijama DING smisla i rješava li ima probleme kao u Hrvatskoj. Trenutno radimo cold calling outreach s partnerskom tvrtkom, pričamo s njemačkim kompanijama o ideji da se prijave na early bird program i da krenu zapošljavati preko DINGa u trenutku kada skupimo bazu usera. Istovremeno nas preporučuju klijenti čije su matične kompanije u Njemačkoj, investitori nam pomažu preko svojih kontakata i radimo LinkedIn outreach. Dakle, shotgun prisutup. Kada vidimo kako se stvari odvijaju vidjet ćemo kako posložiti poslovanje i vjerojatno otvarati ured tamo koji će se baviti prodajom i supportom prodaji, ili možda odemo u nekom drugom smjeru... Vidjet ćemo - kaže Krišto.
Za DING je 2023. bila prva godina naplate u kojoj su ostvarili 100 tisuća eura prihoda, a ove godine do kraja lipnja ‘očekujemo da ćemo prešišati 100 tisuća, a cilj je prebaciti 200 tisuća eura u 2024. od prihoda u Hrvatskoj‘. Plan je sada, kako kaže Krišto, ostvariti prve prihode u Njemačkoj, zadržati većinu kompanija te povećati prodaju u Hrvatskoj.
- Prodaja nam još nije cilj, ali bilo bi lijepo. Ili to, ili M&A nekog globalnog igrača - zaključuje Krišto.