Francuska rudarska kompanija Imerys najavila je u ponedjeljak da planira vaditi litij u domaćem rudniku koji bi joj trebao osigurati poziciju vodećeg dobavljača važnog tehnološkog metala u Europi.
Rezultati istraživanja u rudniku u departmanu Allier pokazuju da će tijekom najmanje 25 godina, počevši od 2028., moći proizvoditi 34.000 tona litijeva hidroksida, što je dovoljno za proizvodnju oko 700.000 baterija za električne automobile.
Projekt u Beauvoiru uključit će kapitalnu potrošnju oko milijardu eura na izgradnju rudnika, što će odgovarati procijenjenom gotovinskom trošku između sedam i devet kilogramu, objavila je francuska tvrtka.
Na lokaciji se od kraja 19. stoljeća vadi kaolin za keramiku.
Europske rudarske kompanije nastoje u što kraćem roku pokrenuti domaću proizvodnju sirovina, koje su potrebne za proizvodnju baterija, a trenutno se nabavlja uglavnom u Aziji.
Kina trenutno dominira globalnim opskrbnim lancem, a vodeći svjetski dobavljači uključuju i Australiju i Argentinu.
Predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen rekla je u rujnu da će ‘litij i rijetki metali Zemljine kore uskoro biti važniji od nafte i plina‘, dodajući da će se potražnja EU-a samo za tom skupinom metala upeterostručiti do 2030. godine.
Rudarske kompanije istražuju mogućnosti vađenja litija u više europskih zemalja, uključujući Austriju, Njemačku i Češku.
Imerysov francuski rival Eramet (ERMT.PA) istražuje projekt u regiji Alsace.
Vozila na strujni pogon ključna su točka u planovima Europske unije o smanjenju emisije štetnih plinova. EU istodobno pokušava smanjiti ovisnost o opskrbi baterijama iz Azije kroz projekte s europskim proizvođačima automobila i stručnjacima za baterije.