Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Hrabre strategije proizvođača električnih vozila ove godine pale u vodu

12. Prosinac 2023.
električni automobili, punionice, punionice za el vozila

Ovo je bila godina u kojoj je utrka automobilske industrije prema potpuno električnoj budućnosti krenula stranputicom. Ulaskom u 2023. proizvođači automobila spremali su se uložiti 1,2 bilijuna dolara do 2030. kako bi električna vozila premjestili s nišnih proizvoda na modele za masovno tržište.

Kako se godina završava, proizvođači automobila, kao i Tesla, Rivian i drugi proizvođači električnih vozila smanjuju ulaganja i prepravljaju strategije. Proizvođači tradicionalnih automobila apeliraju na kreatore politika za dodatnu pomoć kako bi nadoknadili visoke troškove prijelaza na električna vozila, povrh milijardi dolara koje su već upumpane u razne subvencije za električna vozila.

Iako potražnja potrošača raste, ne baš željenom brzinom, usvajanje EV-a ne događa se tako profitabilno kao što su rukovoditelji industrije očekivali, osobito u Sjedinjenim Državama. Visoke kamatne stope gurnule su mnoge marke električnih vozila izvan dosega potrošača srednjeg dohotka a nedostatak infrastrukture za punjenje odbija vozače navikle na benzinske domete.

Jeff Parent, operativni direktor AutoNationa kaže kako su električna vozila budućnost ali da će zabrinutost potrošača zbog cijene tu budućnost odgoditi na neko vrijeme. To su shvatili i vodeći ljudi u auto industriji pa se pomiču granice kada će njihove flote postati potpuno električne, na što su se mnogi obavezali.

– Prilagodit ćemo se kupcu – izjavila je izvršna direktorica General Motorsa Mary Barra za Detroit Automotive Press Association ranije ovog mjeseca na pitanje namjerava li GM do 2035. i dalje biti potpuno električni.

U Fordu su potaknuti entuzijastičnom ranom potražnjom za električnim F-150 Lightningom podebljali proizvodnju na 150. tisuća modela godišnje, ali su već sad smanjili tu istu proizvodnju, priznavši da potražnja za električnim F-150 nije dovoljna da održi planirani tempo proizvodnje.

Rast potražnje

U Kini, Europi i Sjedinjenim Državama – glavnim tržištima električnih vozila – potražnja za električnim vozilima još uvijek raste brže od ukupne potražnje za vozilima.

Globalna proizvodnja električnih vozila na putu je da se utrostruči do 2030. na 33,4 milijuna vozila, oko trećine ukupne proizvodnje, prema AutoForecast Solutions. Velik dio tog rasta dogodit će se u Kini, gdje državne subvencije i rat cijenama koje vode kineski lider na tržištu električnih vozila BYD i Tesla čine električna vozila pristupačnijima od vozila s unutarnjim izgaranjem, prema analizi JATO Dynamicsa.

U Sjevernoj Americi proizvodnja električnih vozila mogla bi se šesterostruko povećati na gotovo 7 milijuna vozila do 2030., prema AFS-u. To je ekvivalentno otprilike 40 posto projiciranog američkog tržišta - ali daleko manje od ciljeva Bidenove administracije.

Lobiranje za opuštanje pravila

Rukovoditelji industrije lobiraju kod Bidenove administracije da odustane od pravila o emisijama koja učinkovito zahtijevaju da električna vozila čine dvije trećine prodaje novih vozila u SAD-u do 2032.

Gledajući unaprijed, čelnici industrije ističu dvije zabrinutosti koje se vežu uz širenje tržišta električnih automobila, a to su pristupačnost i pristup punjenju. Spor tempo razvoja infrastrukture za punjenje natjerao je glavne proizvođače tradicionalnih automobila da prekinu ugovore s Teslom ove godine kako bi kupcima njihovih električnih vozila omogućili korištenje Tesline Supercharger mreže.

– Kapitulacija proizvođača automobila pred standardom Tesle jasan je signal da shvaćaju da je potražnja sputana strahovima od nemogućnosti punjenja – rekao je Mark Wakefield iz konzultantske tvrtke AlixPartners.

A tu je i glavno pitanje za većinu korisnika, a to je pitanje priuštivosti.

22. studeni 2024 13:37