
Hrvatski hotelijeri među najoptimističnijima, ali ulaganja stagniraju

Iako očekuju rast poslovanja, domaći hotelijeri oprezni su s investicijama, a nedostatak radne snage ostaje najveći izazov
Hrvatski hotelijeri i dalje su među najoptimističnijima u Europskoj uniji kada je riječ o poslovnim očekivanjima, pokazuje ovogodišnje istraživanje HR Barometer 2025. Više od 70 posto ispitanih hotelijera u Hrvatskoj očekuje rast poslovanja u sljedećih šest mjeseci, što je deset postotnih bodova više od prosjeka europskih hotelijera. Pritom njih 42 posto predviđa stabilizaciju poslovanja na sadašnjim razinama, dok manji udio, njih 17 posto, očekuje pogoršanje poslovne klime.
Iako na tržištu i dalje vlada optimizam, hrvatski hotelijeri ostaju oprezni kada je riječ o ulaganju. Prema istraživanju, tek 19 posto ih planira povećati investicije u 2025. godinu, dok većina, njih 63 posto, planira zadržati sadašnju razinu ulaganja. Istovremeno, 18 posto anketiranih navodi da će ulaganja smanjiti. Za usporedbu, europski prosjek pokazuje još nižu investicijsku sklonost, gdje svega 15 posto hotelijera planira rast ulaganja.
Kao jedan od najvećih izazova, hotelijeri u Hrvatskoj i dalje navode nedostatak kvalificirane radne snage. Četrdeset i jedan posto hotela već zapošljava strane radnike, ali administrativne prepreke, jezične barijere i teškoće u prilagodbi tih radnika poslovanju i gostima ostaju važan problem za industriju. Unatoč rastućoj potražnji za kadrovima, samo 13 posto hotela u Hrvatskoj planira povećati ulaganja u edukaciju zaposlenika. Većina ih se i dalje oslanja na interne edukacije i mentorstvo, a čak 45 posto ne planira nikakva dodatna ulaganja u obrazovanje.
Cijene su i dalje osjetljiva tema
Iako je tehnologija prepoznata kao važan alat za unaprjeđenje poslovanja, posebno kada je riječ o digitalnom marketingu, korisničkoj podršci i optimizaciji operacija, ulaganja u taj segment i dalje su ograničena. Više od polovice hrvatskih hotelijera istaknulo je da su troškovi uvođenja novih tehnologija previsoki, dok 37 posto navodi poteškoće s integracijom novih rješenja u postojeće sustave. Zanimljivo je da 54 posto hotelijera očekuje da će umjetna inteligencija imati pozitivan utjecaj na njihovo poslovanje, no konkretna ulaganja u AI rješenja još su u povojima.
Pitanje cijena ipak ostaje osjetljivo. Iako je inflacija snažno obilježila posljednje dvije godine, gotovo polovica anketiranih tvrdi da cijene svojih usluga neće mijenjati, dok se 30 posto izjasnilo da planira povećanje cijena. Samo pet posto hotela planira snižavanje cijena u ovoj godini.
U kontekstu poslovnih izazova, hrvatski hotelijeri kao glavne prijetnje ističu geopolitičke rizike, porezna opterećenja i dostupnost kvalificirane radne snage. Ipak, u usporedbi s kolegama iz drugih europskih zemalja, hrvatski su predstavnici smještajnog sektora nešto optimističniji kada je riječ o utjecaju lokalnog zakonodavstva i gospodarskog okruženja na buduće poslovanje.
Istraživanje je provedenu među više od 4500 hotelijera iz 35 zemalja, uključujući i Hrvatsku, a analiziralo je ključne tržišne trendove, investicijske planove i očekivanja sektora smještaja u nadolazećem razdoblju.