Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Klijent ostaje s jednom bankom u prosjeku sedam godina, dvostruko kraće nego prije 25 godina

25. Ožujak 2024.
Robert Ćuzela Piljac, konzultantska kuća Horváth

U Europskoj uniji je u razdoblju od 2008. do 2022. godine broj djelatnika na ‘tradicionalnim‘ radnim mjestima u banci smanjen za oko 22 posto, a u isto vrijeme je u IT sektoru banaka broj novozaposlenih rastao u prosjeku 8 posto godišnje, što je posljedica ubrzane digitalne transformacije kroz koju prolaze sve industrije, pa tako i bankarska.

Pokazalo je to istraživanje koje je provela međunarodna konzultantska kuća Horváth, u kojem je sudjelovalo više od 50 stručnjaka, znanstvenika i menadžera iz sektora bankarstva. Cilj istraživanja je bio prepoznati ključne izazove s kojima se banke suočavaju u procesu digitalne transformacije, pri čemu su sudionici između ostalog naveli brz razvoj tehnologije, povećanu potražnju za održivim proizvodima, te nedostatak djelatnika, posebno pad interesa mlađih generacija za rad u bankarskom sektoru.

- Kad govorimo o ljudskim resursima, prepoznali smo dva ključna izazova: kontinuirani nedostatak osoblja i stručnjaka, koji će se nastaviti pogoršavati i u bankarskom sektoru, te sve veća očekivanja od postojećih zaposlenika. Nužno je postojeće djelatnike sustavno educirati o novim tehnologijama, s obzirom da kvalitetno digitalno korisničko iskustvo postaje konkurentna prednost. Banke trebaju dodatno uložiti u rješenja koja će odgovoriti na potrebe klijenata, a razvijanjem privlačnih i inovativnih proizvoda privući će i talentirane zaposlenike - izjavio je Robert Ćuzela Piljac iz konzultantske kuće Horváth.

Prema istraživanju konzultantske kuće Horváth oko 40 posto klijenata ‘tradicionalnog‘ bankarstva u ovom trenutku koristi najmanje jedan proizvod FinTech kompanija. Izdvojili su i podatak iz istraživanja iz Njemačke, prema kojem je prosječno razdoblje u kojem klijent ostaje u ugovornom odnosu s bankom sedam godina, dok je 2000. godine taj period iznosio prosječno 14 godina.

Trendovi pokazuju da značajno raste broj klijenata koji sve rjeđe za pojedine usluge biraju odlazak u poslovnice, već primarno s bankom komuniciraju digitalnim putem, pa je i više od 60 posto ispitanih prepoznalo važnost digitalizacije u bankarskom sektoru. Izdvojili su da je u razdoblju između 2018. i 2023. godine 34 posto svih procesa u bankama bilo automatizirano, a korištenje umjetne inteligencije vide kao ključan alat u poboljšanju bankarske usluge.

Kao prednosti bankarskog sektora ispitanici su izdvojili povjerenje, pouzdanost i tradiciju.

24. studeni 2024 23:13