Varaždinski City Connect, premda ga je prošle godine preuzeo švedski Transcom, mlada je tvrtka kojoj tepaju da je ‘varaždinski Infobip‘. Osnovan 2019., u svojoj je kratkoj povijesti narastao na 1100 zaposlenih i ostvaruje impresivan rast. Prošle je godine ostvario ukupan godišnji prihod od 96,5 milijuna kuna, 50 milijuna kuna više nego godinu prije, a prošle godine 13 milijuna kuna dobiti. Specijaliziran je za omnichannel-korisničko iskustvo, prodaju i marketinške usluge, i to audiokanalima i digitalnim kanalima, a s pomoću Transcoma želi se pozicionirati kao vodeći pružatelj usluga u jadranskoj regiji.
Najviše njegovih klijenata tvrtke su izlistane na europskim burzama, mahom s njemačkog tržišta, i one brzorastuće koje se bave e-trgovinom. Njemačko tržište njegov je prioritet i pokriva ga sa zaposlenicima iz Hrvatske, Slovenije, Sjeverne Makedonije, Srbije te Bosne i Hercegovine. Ima urede i u Dublinu, a budući da mu ambicije rastu, odande bi mogao pokrivati i neka angloamerička tržišta, što djelomično već čini. Kako se povećavao broj zaposlenih, tako su počele i radničke inicijative pa je u toj tvrtki osnovano i prvo radničko vijeće u industriji korisničke podrške.
Cilj je takva radničkog udruživanja, kako su se i sami pohvalili u kompaniji, uspostava produktivna, iskrena i otvorena dijaloga te informiranje radnika o svim planovima, kao i aktivno uključivanje u socijalnu politiku i izradu plana za iduću godinu. Osim toga, Radničko vijeće sudjelovat će u odlučivanju o politici poboljšanja uvjeta rada, godišnjeg i dnevnog odmora te u dijalogu o dodatnim povlasticama za radnike. O svemu tome razgovarali smo s Ivicom Mađurom, predsjednikom Uprave tvrtke.
Na vašim internetskim stranicama prvo se može primijetiti slogan da ‘teške kontakte činite lakšima‘. Što to znači, čime se zapravo bavite kad kažete da ste ‘BPO pružatelj usluga‘?
– Prije svega, s pomoću tehnologije i inovativnih rješenja nastojimo unaprijediti postojeće procese, a onda i poslovne rezultate svojih klijenata. Ključ je, naravno, digitalizacija. Konkretno, City Connect za klijente gradi komunikacijske mreže, izrađuje instalacije i povezuje softver poput sistemskih integratora, pruža visokokvalitetnu komunikacijsku liniju sve većem broju hrvatskih i stranih kompanija, odnosno usluge kontaktnih centara, te usluge konzultacija u provedbi digitalne transformacije. Dodatan segment, jednako važan, jest u tome da u direktnoj komunikaciji s krajnjim korisnicima naši zaposlenici pronalaze najbrži put do rješenja, i to s pomoću svih komunikacijskih kanala: chata, e-pošte, društvenih mreža i telefonskog poziva.
Počeli ste 2019. i toliko ste rasli da su vam počeli tepati da ste ‘varaždinski Infobip‘. Smeta li vam to ili je vjetar u leđa?
– Usporedba s Infobipom velika je motivacija jer je postao megakompanija na globalnom tržištu, sinonim za inovativnost i kvalitetu usluga koje pruža korisnicima. Vjerujem da smo na dobrom putu da se i sami tako pozicioniramo upravo zato što kontinuirano razvijamo i nadograđujemo usluge u skladu s tržišnim trendovima i zahtjevima. To je, uz jasnu viziju, upornost i predanost onome što radimo, ključan preduvjet za uspješno poslovanje.
Kako su rasli prihodi, tako je rastao i broj zaposlenih. Koliko ih je sada zaposleno i odakle crpite radnu snagu u vremenu kad se mnoge tvrtke žale da ljudi jednostavno nema?
– Danas City Connect prelazi broj od 1100 zaposlenika, što znači da smo u samo tri godine otkad smo osnovali tvrtku, dakle od 2019., ostvarivali rast zaposlenika za više od sto posto na godinu. Budući da urede imamo na osam lokacija – u Varaždinu i Zagrebu, Skoplju i Ohridu, Tetovu, Brežicama, Mariboru te Dublinu kao sjedištu City Connet holdinga – naši zaposlenici dolaze iz različitih dijelova regije. Kao i većina poslodavaca, suočavamo se s izazovom nedostatka radne snage, no zahvaljujući kvalitetnim uvjetima koje nastojimo osigurati za sve svoje zaposlenike, budući da je njihovo zadovoljstvo na prvome mjestu i da su oni ključan segment poslovanja, time uspješno upravljamo. U Hrvatskoj se može naći kvalitetna radna snaga, no ljudima treba ponuditi zanimljiv proizvod, uputiti ih na razvojni put u karijeri i objasniti im ideju kamo idemo, osigurati odličnu atmosferu te alate za rad. Činjenica je da smo svoju priču započeli prije tek tri godine i da nas potencijalni zaposlenici još moraju upoznati.
I dalje ste u potrazi za novim zaposlenicima. Kako ih tražite i što im možete ponuditi?
– Zbog dobro vođenih operacija i jakog poslovanja u jadranskoj regiji stalno smo u potrazi za dodatnim djelatnicima, koje profesionalno podupiremo u razvoju karijere i brinemo se o njihovim potrebama. Sada tražimo radnike sa znanjem stranih jezika na pozicijama specijalista za kontakte s korisnicima. Pritom je prosječna plaća za rad na projektima na stranom jeziku između 95 i 102 posto prosječne neto plaće u Hrvatskoj, a na pojedinim projektima na stranom jeziku plaća radnika porasla je i za 14,3 posto. Svjesni smo da u današnjim uvjetima galopirajuće inflacije, koja itekako utječe na povećanje životnih troškova, moramo konkurirati s iznosima plaća i povlasticama za sve zaposlenike. Tu bih svakako istaknuo da od početka poslovanja isplaćujemo božićnice i uskrsnice te darove za djecu. Uz taj financijski aspekt omogućujemo im i dodatne edukacije i ulaganje u profesionalni razvoj te sportske programe i brigu za zdravlje. Svakako smo usredotočeni na pružanje kvalitetna okružja za rad u kojem će se svi osjećati ugodno jer svaki pojedinac na bilo kojem radnome mjestu najveći dio svog dana provodi upravo na poslu. Zato njegujemo i potičemo timsku kulturu i kulturu kolegijalnosti, a zaposlenici se mogu koristiti i sobom za odmor s društvenim igrama.
Upravo je na inicijativu zaposlenika City Connecta nedavno osnovano Radničko vijeće, što je prvi takav slučaj u toj industriji. Poslodavci obično nisu skloni eksperimentirati s takvim udruživanjima. Kako ste se ipak odlučili na takav potez?
– Naši zaposlenici moraju biti uključeni u procese poslovanja i s Upravom preuzimati odgovornost za ključna pitanja za kompaniju i radnike, što je upravo omogućeno osnivanjem Radničkog vijeća. Uvjeren sam da je to jamstvo uspjeha. Zato sam i ponosan na to što smo prva tvrtka iz industrije korisničke podrške u kojoj je osnovano takvo vijeće. Tako smo napravili dodatan korak u zaštiti radničkih prava. Ključno je da se tako omogućuje otvoreniji dijalog između zaposlenika i Uprave, što je svakako praksa koju pozdravljamo jer želimo znati kako možemo biti još bolja potpora zaposlenicima, što se dugoročno pozitivno reflektira i na rezultate poslovanja kompanije. Uvijek naglašavamo da su upravo zaposlenici ključan segment poslovanja, ne samo naše već svake tvrtke, jer bez njih ni uspjeh kompanije ne bi bio moguć.
Jesu li vas drugi poslodavci zbog toga počeli gledati ispod oka?
– Nama je, prije svega, važno zadovoljstvo naših zaposlenika. Nadam se da ćemo svojim primjerom potaknuti i druge kompanije na takav korak, znajući koliko je zadovoljstvo zaposlenika važno za zadržavanje kvalitetne radne snage. Želimo da mladi ljudi ostanu raditi u Hrvatskoj, da posao ne moraju tražiti izvan granica naše zemlje te smatram da smo tim potezom pokazali koliko nam je njihovo zadovoljstvo važno.
Preostali dio razgovora sa Ivicom Mađurom pročitajte u tiskanom ili digitalnom izdanju Lidera. I još bolje, nekome tko bi to trebao pročitati, platite pretplatu na Lider kao božićni poklon.