Nasmiješeni zaposlenici u dizajnerskim odijelima s entuzijazmom razgovaraju o velikim projektima, ispijaju kave i savršeno pristaju najatraktivnijoj tvrtki u Hrvata - Rimac Automobilima. Tako je, pomalo filmski, izgledao početak obilaska njihove tvornice na Jankomiru, gdje su hrvatski mediji imali priliku vidjeti kako izgleda proizvodnja najbržeg električnog automobila na svijetu.
Trosatno razgledavanje naizlged savršenog scenarija vodila je šefica komunikacija Marta Longin koja je na naše pitanje ‘Zašto nas baš sada zovete?‘ odgovorila da je želja kompanije da kao mediji dobijemo širu sliku toga što se sve odvija u njihovoj tvornici.
- Nemamo neke revolucionarne novosti. Namjera nam je da vidite što i kako radimo, da se upoznate s našom organizacijskom strukturom i aktivnostima te doznate koje su sljedeće faze našeg razvoja - dodala je Longin na samom početku trosatne ture po tvornici.
Nakon već poznate priče o strukturi Rimac grupe koja ujedinjuje Rimac Bugatti i Rimac Technology, broju zaposlenih, stranaca, domaćih i holdingu čiji je godišnji prihod veći od 400 milijuna eura, i dalje nismo uspjeli dobiti odgovor na pitanje kada i na koji način tvrtka planira ući u fazu pozitivnog poslovanja. Umjesto toga, dobili smo cifre o narudžbama Nevere.
- Isporučeno je više Nevera, a ostale su u proizvodnji. Zasad je prodano 50 automobila, ali nisu još isporučeni - rekla je Longin i dodala da je Bugatti rasprodan do 2026. godine.
Što se tiče financijskih rezultata o poslovanju u 2022. godini, Rimac Group, Rimac Technology i Bugatti Rimac trenutačno imaju samo preliminarne izvještaje koji su podložni izmjenama. Sukladno tome, u ovom trenutku nisu u mogućnosti izlaziti u javnost s konkretnim brojkama i pokazateljima dok isti ne budu potvrđeni od strane revizora.
- Ono što možemo zaključiti na temelju preliminarnih rezultata jest značajan porast prihoda od prodaje na razini Rimac Technology d.o.o. u odnosu na 2021. godinu, što je prvenstveno rezultat akvizicije novih razvojnih projekata za klijente u automobilskoj industriji - poručili su iz Rimca.
Unatoč izgubljenim snovima unazad nekoliko godina o prvim robotaksijima na svijetu, projekt razvoja koji bi se trebao financirati s 220 milijuna europskog novca, poseban je biznis izvan Rimac Grupe koji tek čeka svjetlo dana. Njega vodi tvrtka Project 3 Mobility, u kojoj Mate Rimac ima udio.
Rimac Grupa trenutno ulazi u fazu početka serijske proizvodnje baterijskih sustava i ostalih komponenti, a postavljaju se i prve velike proizvodne linije u sklopu projekata za vanjske kupce, objasnio je voditelj ureda direktora, Marko Brkljačić.
U obilasku brojnih odjela, od ožičenja do sklapanja automobila, dobili smo nekoliko zanimljivih informacija. Na primjer, za sklapanje automobila potrebno je pet tjedana, nakon čega slijedi testiranje. Provjerava se svaki element vozila, a tek nakon toga ono izlazi na cestu i odrađuje 200 do 300 kilometara testiranja u vožnji.
- Automobil ima 89 različitih ožičenja. Ukupno se u njega ugradi 25 kilometara žice s 10.000 spojeva i 1000 konektora - objasnio je koordinator odjela Boris Habulin i napomenuo da velike kompanije ovakvu proizvodnju najčešće nemaju in house, ali Rimac to radi unutar tvrtke i zbog toga su specifični u auto industriji.
Makar se hala na Jankomiru prostire na nekih 37.000 četvornih metara, to nije dovoljno. Zbog toga se nestrpljivo čeka i otvaranje novog pogona u sklopu kampusa koji se gradi u Kerestincu. Proizvodna hala bit će gotova do kraja godine, a već se ovog ljeta kreće s instalacijom potrebne opreme. Iako je planirano da će koštati 200 milijuna eura, rast troškova u graditeljstvu najvjerojatnije će zamrsiti te planove.
- Kad vam kažem da je cijela ta zgrada malo veća od centra Dubrovnika, bit će vam jasno koliko će nam to olakšati problem što se tiče prostora - zaključila je Longin.