Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Izvršni direktor Ryanaira poručio da je eri letenja za 10 eura došao kraj

11. Kolovoz 2022.

Piše: Roko Kalafatić

Kratko je trajalo idilično razdoblje u kojem smo imali priliku s Ryanairom letjeti na razne destinacije za cijenu od 10 eura. Toj je eri sada došao kraj, a sve to zbog naglom rastu cijena goriva koje su utjecale na poslovanje zrakoplovne kompanije. Izvršni direktor Ryanaira Michael O'Leary te je vijesti nedavno objavio za vrijeme gostovanja na BBC Radiju 4

Prosječna cijena leta tako bi porasla s prošlogodišnjih četrdesetak eura na otprilike 50 eura u sljedećih pet godina, kazao je O'Leary, ali vjeruje da će ljudi unatoč porastu cijena nastaviti često letjeti.

- Nema sumnje da više nećete više vidjeti naše stvarno jeftine promotivne cijene. Karte za jedan euro, 99 centi, čak i cijene od 9,99 eura su cifre koje više nećete vidjete sljedećih nekoliko godina - kazao je. 

Porast troškova goriva koji je uzrokovao povećanje cijena zrakoplovnih karata povećava i račune za kućanstvo, a samim time smanjuje raspoložive prihode korisnika. Ipak, O'Leary je rekao da unatoč tome očekuje da kupci traže jeftinije opcije umjesto da prestanu letjeti zrakoplovom. 

Ljudi će i dalje često letjeti

- Mislimo da će ljudi i dalje često letjeti, ali isto tako smatram da će postati puno osjetljiviji na cijene i stoga je moje gledište o životu da će ljudi trgovati svojim brojnim milijunima - poručio je. 

S obzirom da su zrakoplovne karte posljednjih godina postale jeftinije nego ikad, broj letova je porastao, a sve više ljudi je počelo odlaziti na kratke odmore u inozemstvo. Kompanije poput Ryanaira, Easyjeta, Vuelinga i Wizz Aira se natječu u ponudi jeftinih usluga bez dodatnih troškova. Makar će i najjeftiniji poskupiti, i dalje će biti najjeftiniji. 

Komercijalni letovi sada čine otprilike 2,4 posto globalnih emisija CO2, a cijeli se sektor suočava s pritiskom suzbijanja negativnog utjecaja na klimu, uključujući i brojne kampanje bazirane na uvjeravanju ljudi da prijeđu na željeznički i cestovni promet. 

O'Leary je, međutim, ustvrdio da cestovni promet i brodarstvo zajedno znatno više doprinose emisiji CO2 od zrakoplova. Također je poručio da Ryanair ulaže u zrakoplove s učinkovitijom potrošnjom goriva, ali da je ključ za smanjenje upotrebe fosilnih goriva u rukama automobilske industrije. Vozači bi zbog toga, kazao je, trebali prijeći na električna cestovna vozila. 

22. studeni 2024 02:47