veliki infrastrukturni projekt

Kineska tvrtka koja je gradila Pelješki most gradi nadvožnjak u Zagrebu

Vrijednost projekta je 67,3 milijuna eura, a građani bi novi južni ulaz u Zagreb mogli dočekati krajem 2028. ili početkom 2029. godine

China Road and Bridge Corporation (CRBC), kineska kompanija koja je u Hrvatskoj najpoznatija po izgradnji Pelješkog mosta, odabrana je za izgradnju vijadukta Ranžirni kolodvor na autocesti A11 Zagreb-Sisak, odnosno za drugi dio proširenja Sarajevske ceste, važnog infrastrukturnog projekta za Grad Zagreb.

Vrijednost projekta iznosi 53,8 milijuna eura bez PDV-a, odnosno 67,3 milijuna eura s PDV-om. Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) potvrdila je kako je ponuda CRBC-a ocijenjena kao ekonomski najpovoljnija.

Već poništena odluka

No, DKOM je u lipnju ove godine već poništio odluku o odabiru izvođača radova za vijadukt koji bi trebao spojiti Sarajevsku cestu s autocestom, nakon što su se dva ponuditelja, CRBC te zajednica ponuditelja Kamgrad i Maeg Costruzioni, žalila na odluku. Podsjetimo, na natječaj se osim CRBC-a prijavilo još šest tvrtki, među kojima je i GIP Pionir (koji već gradi Sarajevsku cestu), no prema odluci nije udovoljio kriterijima natječaja.

Postupak pregleda i ocjene ponuda zaključen je 1. rujna 2025., a još slijedi donošenje službene odluka naručitelja, Hrvatskih autocesta, o odabiru izvođača radova, nakon čega slijedi potpis ugovora s CRBC-om.

Međutim, iako bi već započeti radovi na Sarajevskoj cesti prema planu Grada Zagreba trebali završiti krajem ove ili početkom iduće godine, u odluci DKOM-a nisu navedeni točni rokovi početka gradnje vijadukta bez kojega niti cesta niti planirana tramvajska pruga neće biti potpuno funkcionalne.

Prema pisanju Večernjeg lista, za ključni dio produženja koji uključuje vijadukt rok izgradnje je tri godine, pa bi građani mogli dočekati novi južni ulaz u Zagreb tek krajem 2028. ili početkom 2029. godine.

Jeftinija konkurencija?

Ovaj projekt nastavak je niza velikih poslova koje CRBC posljednjih godina ostvaruje u Hrvatskoj, ali i u regiji. Najpoznatiji je svakako Pelješki most, projekt vrijedan oko 526 milijuna eura, od čega je Hrvatska osigurala 357 milijuna iz EU fondova.

Uz to, CRBC je angažiran i na projektu brze ceste Brestovac Požeški – čvorište Godinjak, koja će spojiti Požegu s autocestom A3 Zagreb-Lipovac, vrijednom oko 160 milijuna eura bez PDV-a.

No, Hrvatska udruga poslodavaca već je ranije upozoravala da se hrvatski građevinski sektor u posljednje vrijeme susreće s velikom nelojalnom konkurencijom iz trećih zemalja, uključujući i Kinu, koja pobjeđuje na hrvatskim javnim nabavama zahvaljujući niskim cijenama. Uočeno je i da se i brojne druge kompanije iz trećih zemalja prijavljuju i na manje infrastrukturne i građevinske projekte do 10 milijuna eura.

Ipak, za projekt izgradnje vijadukta Ranžirni kolodvor cjenovno najpovoljnija ponuda bila je Pionirova – 46,3 milijuna eura,. Spomenuti Kamgrad i Maeg Costruzioni ponudili su 63,8 milijuna eura bez PDV-a, Strabag, Đuro Đaković Montaža i Zagreb Montaža 68,6 milijuna eura, Hering i Magma 67,2 milijuna eura, CGP i Texo Molior 63,9 milijuna eura te turski Dogus 64,5 milijuna eura.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju