Kineski autodijelovi ozbiljno prijete njemačkim proizvođačima
Naglo povećanje kineskog uvoza testira otpornost njemačke autoindustrije, već oslabljene visokim troškovima i usporenom potražnjom
Kineski dobavljači automobilske industrije preplavljuju Njemačku jeftinim komponentama, stvarajući dodatni pritisak na lokalne proizvođače koji se već bore s oslabljenom potražnjom i visokim troškovima, upozoravaju sindikalni dužnosnici, prenosi Bloomberg.
Priljev električnih sustava i kovanih metalnih dijelova pogađa kompanije poput Robert Bosch GmbH, Mahle GmbH i PWO AG. Neravnoteža ugrožava domaću proizvodnju, dok kineska industrijska unapređenja smanjuju kvalitativne razlike koje su prije štitile njemačke tvrtke.
Kineski autodijelovi 'slijevaju se na njemačko tržište nevjerojatnom brzinom', rekao je Andreas Bohnert, predsjednik radničkog vijeća u PWO-u, proizvođaču stupova upravljača i drugih precizno obrađenih metalnih dijelova.
- Tempo kojim te proizvode dobivamo, i mora se priznati, na relativno dobroj razini kvalitete, pokazuje da su Kinezi doista odradili svoj posao - dodao je Andreas Bohnert.
Pritisak na njemačku bazu dobavljača dio je kineske ekspanzije koja potresa samu industrijsku jezgru države. Kina, koja je nekoć bila pokretač prodaje i profita njemačkih proizvođača automobila, sve se više pokazuje jednako sposobnim konkurentom. Uvoz kineskih vozila i komponenti u Njemačku snažno je porastao nakon pandemije, dok tvrtke kao što su BYD i Contemporary Amperex Technology dominiraju segmentom električnih vozila i baterija potrebnih za njihov pogon.
Ovaj pomak snažno odjekuje u sektoru dobavljača. Predstavnici tvrtki navode da ubrzani priljev jeftinih kineskih dijelova smanjuje marže, erodira obujam narudžbi i stavlja na kušnju otpornost opskrbnog lanca koji je već opterećen tranzicijom prema električnim vozilima i dugotrajnom stagnacijom europske proizvodnje automobila. Nekoliko kompanija već je počelo smanjivati proizvodnju i radna mjesta.
Najnoviji podaci dodatno pojačavaju zabrinutost. Analiza njemačkog Ekonomskog instituta iz Kölna prošlog je tjedna pokazala nagle poraste uvoza kineskih dijelova u više kategorija, uključujući gotovo trostruko povećanje dijelova mjenjača za vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Jednako kvalitetni, a jeftiniji proizvodi
Anketa objavljena u četvrtak od strane europskog udruženja dobavljača CLEPA otkrila je da se gotovo 70 posto europskih proizvođača dijelova sada suočava s izravnom konkurencijom kineskog uvoza, što je porast od 12 postotnih bodova u odnosu na prethodno istraživanje iz ožujka. Pritisak ostavlja posljedice, navode u CLEPA-i, pri čemu većina dobavljača očekuje pad profitabilnosti ispod minimalnih pet posto potrebnih za održavanje investicija.
- Bez odlučnih mjera, proizvodnja dijelova u Europi riskira nestanak, jer su kompanije prisiljene preseliti se ili zatvoriti, čime se ugrožavaju radna mjesta i stručnost - rekao je Benjamin Krieger, glavni tajnik CLEPA-e.
Neke tvrtke već osjećaju pritisak. U Mahleu, predsjednik glavnog radničkog vijeća Boris Schwürz rekao je da kineski konkurenti ulaze u područja proizvoda koja su dugo dominirana njemačkim proizvođačima. Neke ponude koje dolaze do automobilskih kompanija pojavljuju se po 'cijenama koje su u određenim slučajevima jasno ispod troškova proizvodnje', dodao je, navodeći da Volkswagen, BMW i Mercedes-Benz kupuju kineske dijelove.
Dobavljači iz Azije sada nude ekvivalentne proizvode '20 do 30 posto jeftinije' prema Franku Sellu, predstavniku radnika u Boschu. Europa možda treba razmotriti treba li od stranih proizvođača zahtijevati da dio svoje proizvodnje obavljaju unutar regije, rekao je.
