Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Kineski Shein podnio zahtjev za IPO u SAD-u

28. Studeni 2023.
SHEIN logo, trgovina
piše: Kristina Banović

Kineska modna tvrtka Shein u tajnosti je podnijela zahtjev za izlazak na burzu u Sjedinjenim Američkim Državama, prema dva izvora koja su upoznata s tim pitanjem. Ako zahtjev prođe, tvrtka će biti jedna od najvrjednijih kineskih tvrtki koja će biti uvrštena na burzi u New Yorku.

Goldman Sachs, JPMorgan Chase i Morgan Stanley angažirani su kao glavni pokrovitelji inicijalne javne ponude (IPO), a Shein sa sjedištem u Singapuru mogao bi pokrenuti svoju novu prodaju dionica tijekom 2024., rekli su izvori za Reuters. Shein nije odredio veličinu posla ili procjenu IPO-u, ali Bloomberg je ranije ovog mjeseca izvijestio kako je cilj 90 milijardi dolara Shein i banke odbili su komentirati ove navode.

Tvrtka osnovana u kontinentalnoj Kini 2012. procijenjena je na više od 60 milijardi dolara, što je za trećinu manje u odnosu na rundu financiranja prošle godine.

Najvrjednije poduzeće utemeljeno u Kini koje je do sada izašlo na burzu u Sjedinjenim Državama je prijevoznički div, pandan Uberu, Didi Global, koji je 2021. procijenjen na 68 milijardi dolara. Odluka Sheina da izađe na burzu u SAD-u dolazi u trenutku kada se tržište inicijalnih javnih ponuda bori za oporavak oporavi nakon niza neuspješnih debija na burzi. Proteklih mjeseci dogodila su se četiri velika IPO-a, a tri su razočarala ulagače.

Dionice njemačkog proizvođača sandala Birkenstocka, aplikacije za dostavu namirnica Instacart i dizajnera čipova Arm Holdings pale su ispod svojih IPO cijena u danima nakon debija, iako se Armovim dionicama sada trguje iznad te cijene.

- Ne čini mi se da je najpovoljniji trenutak da Shein izađe na burzu, ali ako im treba kapital, tržišta su otvorena, a i raspoloženje ulagača je pozitivnije nego što je bilo prije nekoliko tjedana. Kada ulagači budu mogli pregledati financijske podatke, očekivao bih da ću vidjeti prilično snažan povijesni rast... ključno pitanje bit će mogu li nekako održati tempo ili nastaviti s osvajanjem tržišnog udjela u budućnosti -  rekao je Jason Benowitz, viši upravitelj portfelja u CI Roosevelt.

IPO-i u SAD-u prikupili su oko 23,64 milijarde dolara do sada ove godine, u usporedbi s 21,3 milijarde dolara u istom razdoblju prošle godine. U 2021. usporedivi broj iznosio je 300 milijardi dolara kada je IPO tržište bilo blizu vrhunca.

Disruptivni igrač

Shein je odradio niz prezentacija i promocija potencijalnim investitorima u SAD-u prije odluke o IPO-u, rekao je jedan od izvora.

Nije  jasno je li tvrtka podnijela zahtjev kineskoj Regulatornoj komisiji za vrijednosne papire (CSRC) za IPO u SAD-u. Kineske tvrtke moraju dobiti odobrenje od regulatora prije nego što krenu sa svojim offshore ponudama. CSRC nije odmah odgovorio na zahtjev za komentar.

- Budući da je riječ o značajnom i vrlo disruptivnom igraču u maloprodajnom prostoru, Shein će privući velik interes ulagača - rekao je direktor GlobalData Neil Saunders.

Reuters je u srpnju izvijestio da je Shein, koji je pokušao ući na burzu u SAD-u 2020., ali je odustao od tog plana - surađivao s najmanje tri investicijske banke oko potencijalnog IPO-a.

U kolovozu su republikanski državni odvjetnici iz 16 američkih saveznih država zatražili od Komisije za vrijednosne papire i burzu da izvrši reviziju Sheinova opskrbnog lanca zbog navodnog korištenja prisilnog rada prije potencijalnog IPO-a.

Dobro vrijeme za potpis

Poznat po svojim jeftinim proizvodima Shein isporučuje većinu svojih proizvoda izravno iz Kine kupcima zrakoplovom u pojedinačno adresiranim paketima.

Strategija izravne dostave pomogla je tvrtki da izbjegne gomilanje neprodanih zaliha u skladištima i izbjegne uvozne poreze u Sjedinjenim Državama, jednom od svojih najvećih tržišta, jer omogućuje e-trgovcu da iskoristi odredbu ‘de minimis‘ koja oslobađa jeftine proizvode od tarifa.

Neki kritičari kažu da ova odredba omogućuje tvrtkama da izbjegnu veće carine na kinesku robu.

Prodavači ‘brze mode‘ postaju sve popularniji u Sjedinjenim Državama, a Shein preuzima tržišni udio od tvrtki poput Gapa dok kupci traže svježije stilove. U kolovozu je Shein sklopio partnerstvo sa SPARC Group, zajedničkim pothvatom vlasnika Forever 21 Authentic Brands i operatera trgovačkih centara Simon Property u pokušaju da prošire svoj tržišni doseg.

Međutim, Shein i Temu.com nisu uspjeli pretvoriti posjete kupaca u prodaju i po tom su rezultatu daleko iza tržišnog lidera Amazona.

Sumeet Singh, analitičar u Aequitas Researchu koji objavljuje na SmartKarmi, rekao je da velike tvrtke poput Sheina koriste tržišta kapitala zbog visokih kamatnih stopa i uoči mogućih promjena u američkim propisima za male trgovce.

- Vjerojatno im je sada najbolje koliko može biti - rekao je za Reuters.

Kineski Shanghai Securities Journal prvi je prošlog tjedna izvijestio o Sheinovoj povjerljivoj prijavi za IPO u SAD-u. Wall Street Journal je ranije u ponedjeljak potvrdio izvješće pozivajući se na izvore.

20. veljača 2024 01:55