Autoindustrija

Kinezi u naletu, Tesla u padu: Europsko tržište traži ravnotežu

Potrošači još uvijek više vjeruju hibridima nego električnim vozilima zbog cijene i nedostatne infrastrukture za punjenje

Europsko tržište automobila blago se oporavilo u svibnju, jer je snažna potražnja za električnim i hibridnim vozilima pomogla ublažiti utjecaj nestabilnog gospodarstva pogođenog globalnim trgovinskim napetostima, prenosi Bloomberg.

Registracije novih automobila porasle su za 1,9 posto prošli mjesec u odnosu na prethodnu godinu na 1,11 milijuna jedinica, prema podacima Europskog udruženja proizvođača automobila. Dobici na glavnim tržištima poput Njemačke, Ujedinjenog Kraljevstva i Španjolske povećali su ukupne brojke, čak i dok je Francuska opteretila ukupnu brojku.

Poboljšanje dolazi u osjetljivom trenutku za industriju. Europski proizvođači automobila se bore s potražnjom kod kuće, povećanom konkurencijom kineskih proizvođača predvođenih BYD-om i političkim pritiskom da se nastavi prelazak na ekološki prihvatljivija vozila.

Hibridi su bili svijetla točka u svibnju. Prodaja plug-in hibridnih modela porasla je za 46 posto na više od 100 tisuća jedinica, jer su kupci i dalje preferirali opcije koje kombiniraju napajanje baterijom s poznatim spremnikom goriva. Prodaja drugih hibrida također je porasla, što sugerira da mnogi potrošači još uvijek oklijevaju s prelaskom na električna vozila dok cijene električnih vozila ostaju visoke, a mreže za punjenje neravnomjerne.

Prodaja automobila na baterije porasla je za 27 posto, povećavajući njihov ukupni udio na tržištu na 17 posto, s pojavom novih modela i vladinim poticajima koji su ostali na snazi ​​u nekim zemljama. Ipak, tempo usvajanja ostaje neravnomjeran u regiji. Tesla je nastavila je gubiti tržišni udio, isporuke tvrtke u Europi pale su za 28 posto prošlog mjeseca, s rastućom konkurencijom i političkim djelovanjem glavnog izvršnog direktora Elona Muska koja je naizgled pogodila potražnju.

Volkswagen je zabilježio skroman porast prodaje u svibnju, potpomognut osvježenim verzijama svog sportskog terenskog vozila ID.4 i limuzine ID.7. Njihov brend Škoda dobio je poticaj od novog Elroqa, kompaktnog električnog crossovera koji je nedavno pušten u prodaju.

Kineski proizvođači nastavili su pokazivati ​​snažan rast u Europi prošlog mjeseca, prema odvojenim podacima koje je u utorak objavio Jato Dynamics. Prodali su 65.808 vozila na 28 europskih tržišta, više nego udvostručivši svoj udio na 5,9 posto u odnosu na 2,9 posto prije godinu dana, izjavila je istraživačka tvrtka. BYD je prošli mjesec registrirao gotovo jednak broj automobila kao i Tesla, rekao je Jato, nakon što je u travnju prvi put nadmašio američku tvrtku u prodaji.

Čini se da je dio tog rasta došao na štetu Stellantisa, čija je prodaja pala za tri posto u svibnju jer proizvođač vozila Jeep i Peugeot i dalje ima poteškoća. Rezultat naglašava izazov s kojim se suočava novi izvršni direktor Antonio Filosa u preokretanju slabih regionalnih rezultata tvrtke, gdje je prodaja pala zbog zastarjele ponude motora s unutarnjim izgaranjem i pogrešnih koraka u određivanju cijena električnih vozila.

Renault se također se suočava s problemom vodstva, a izvršni direktor Luca de Meo trebao bi odstupiti sljedeći mjesec. Nove registracije grupe porasle su za 4,6 posto u svibnju, jer je snažna potražnja za modelima Dacia nadoknadila pad prodaje marke Renault.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju