Poslovni influenceri

Kod ego tripa tu si zbog sebe, kod dobre promocije – zbog drugih

Može li se živjeti od LinkedIna te kako kroz podcast povećati svoj utjecaj bile su teme konferencije Marketing and Sales by Numbers

Poslovni influenceri na LinkedInu postali su ključni igrači u promociji brendova i generiranju prihoda. Kako koriste taktike poput storytellinga, autentičnosti i stručnog pozicioniranja za izgradnju osobnog brenda bila je tema četvrtog panela na današnjoj Liderovoj konferenciji Marketing and Sales by Numbers.

Manuela Šola, direktorica PR agencije Komunikacijski laboratorij, vjeruje u autentičnost, vjerodostojnost i dobru mjeru, pa i u to da ne moraju svi poslovni influenceri biti na društvenim mrežama.

– Još uvijek se često susrećemo s jednim starijim profilom menadžera koji će kao svoju glavnu valutu reći „ja ti nisam online i ne želim biti“. Ako je vlasnik kompanije ne možemo raditi tu vrstu pritiska, no nađemo drugi ugao kako da izgrade osobnu i online prisutnost – istaknula je Šola.

Marketing and Sales by Numbers 2025.4. panel: Poslovni influenceri: Tko utjeće, taj zarađuje?Manuela Šola

Manuela Šola

Velibor Panić, izvršni direktor PR agencije Narativ komunikacije, kaže da su se odlučili pozicionirati na LinkedInu jer posluju B2B.

– Imali smo izazove u cijelom tom putovanju – zašto bi netko angažirao novu agenciju? Drugi cilj bi bio izgradnja baze klijenata. Ljudi ne sklapaju posao s pravnim entitetima, nego s ljudima. Taj nam se pristup višestruko isplatio jer smo kao mala tvrtka uspjeli prikupiti preko 10 različitih angažmana i klijenata, no ne treba ih promatrati kroz monetarnu vrijednost nego social proof i daljnje preporuke – objasnio je Panić.

Marketing and Sales by Numbers 2025.4. panel: Poslovni influenceri: Tko utjeće, taj zarađuje?Velibor Panić

Velibor Panić

Mateo Ćorluka pokrenuo je svoj podcast Human Lab iz, kako sam kaže, sebičnih razloga. Doselio je u Zagreb i htio je upoznati nove ljude koji mu mogu prenijeti neka znanja i informacije. Prije šest godina pokrenuo je drugi video podcast u Hrvatskoj, nakon Podcast Inkubatora, što mu je, kaže, promijenilo život. Kada je krenuo uopće nije razmišljao o monetizaciji.

– Jedina monetizacija je bila da sam upoznavao nove ljude pa sam s njima kasnije mogao raditi druge stvari. Nakon pet ili šest godina podcasta počeo sam primati poslovne ponude da prijeđem kod drugih brendova raditi projekte 'sa strane'. Nemoguće je mjeriti monetarnu vrijednost podcasta samo s prihodima od oglasa – priznao je Ćorluka.

Marketing and Sales by Numbers 2025.4. panel: Poslovni influenceri: Tko utjeće, taj zarađuje?Mateo Čorluka

Mateo Ćorluka

U Komunikacijskom laboratoriju su, kaže Šola, otvoreni prema svim novim formatima, pa tako i prema podcastu. Na primjer, tijekom nedavne konferencije Future Tense u njihovoj organizaciji, uživo su ugostili Liderov podcast. Također nastoje predstavnike kompanije stavljati u one koji su im prirodni i u kojima mogu pokazati najbolji dio sebe.

– Ljudi pamte autentične priče. Podcast je dovoljno dug format da ispričaš svoju priču i pošalješ glavne poruke, a imaš slobodu da nije live – rekla je Šola.

Panić se nadovezao rekavši da je podcast promijenio pravila PR igre, što se vidjelo tijekom gostovanja Donalda Trumpa u podcastu Joea Rogana tijekom kampanje za predsjedničke izbore u SAD-u.

– Joe Rogan ima veću publiku nego CNN i FOX. Mi PR-ovci imamo mantru 'stay on message', ali se zbog podcasta taj format polako shifta u 'keep it real' format. Ti ne možeš tri sata glumiti nego moraš biti autentičan, Trump je to uspio kod Joea Rogana. Njegova protukandidatkinja se nije niti odazvala. Podcast je odličan za targetiranje specifičnih uvjeta i interesa – smatra Panić.

U početku brendovi nisu bili voljni plaćati influencere, što se promijenilo, pa su se sudionici panela složili s time da će se to uskoro dogoditi i s podcastima. Naime, sve više kompanija i brendova zainteresirano je plaćati i gostovanja u takvim formatima. Međutim, važno je ostati autentičan, a ne orkestrirati cijeli podcast, jer rezultati će u tom slučaju – izostati.

Na kraju panela, na pitanje moderatora i voditelja Liderova podcasta Roka Kalafatića o tome koja je razlika između ego tripa i dobre promocije poslovnih influencera, Panić je zaključio da si kod ego tripa tu zbog sebe, a kod dobre promocije zbog drugih.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju