
Kupyo: Oglašavanje ne treba biti kompliciranije od snimanja storyja

Željko Hudoletnjak i Celestin Ćurić
Nakon deset godina rada u sektoru oglasnika Ćurić i Hudoletnjak pokrenuli su Kupyo, platformu koja, tvrde, stvara novo korisničko iskustvo
Lani je, u prvoj godini postojanja, hrvatska aplikacija Kupyo ostvarila zavidnih 4,15 milijuna eura prihoda. Prva platforma u svijetu za kupnju i prodaju videooglasima s pomoću umjetne inteligencije (UI, engl. AI) ostvarila je izniman uspjeh, ali njezini osnivači usprkos tomu čvrsto stoje na zemlji.
Za suosnivače Celestina Ćurića i Željka Hudoletnjaka taj broj nije nimalo slučajan, već je ishod višegodišnjega rada, izgradnje odnosa i promišljene strategije. Prema njihovu mišljenju, Kupyo nije startup nastao ni iz čega, nego je spoj potreba korisnika, stručnosti, inovativnog proizvoda koji donosi novu vrijednost i pažljivo odabranog trenutka izlaska na tržište uz mnogo operativne discipline kako bi se stvorila vrijednost, ne samo šušur.
Sve u tri klika
Ključno je bilo to što nisu čekali savršen trenutak, već su svoj MVP (engl. minimum viable product – minimalno održiv proizvod) i aplikaciju isprobali na stvarnim korisnicima u stvarnim tržišnim uvjetima. Takav izlazak na tržište i iterativan razvoj pokazali su im se ispravnima, jednako kao i stvaranje internog tima koji razumije da Kupyo nije još jedna aplikacija, nego alat koji u idućih deset godina može oblikovati način na koji ljudi kupuju i prodaju.
– Kupyo je prvi videooglasnik na svijetu koji spaja oglase, društvene mreže i umjetnu inteligenciju na jednome mjestu. Korisnici u samo nekoliko klikova mogu postaviti oglas u obliku kratkoga, do 15-sekundnog videa, a AI pomaže pri unosu podataka, kategorizaciji i optimizaciji oglasa. U pozadini se krije cijela društvena mreža te korisnici mogu lajkati, komentirati, pratiti druge profile kako bi se stvorio osjećaj zajednice, autentičnosti i povjerenja među kupcima i prodavačima. Kupyo nije samo oglasnik, on je alat za stvaranje brže, transparentnije i zabavnije trgovine bez potrebe za internetskom trgovinom, inboxom, višednevnim dopisivanjima i sumnjom je li oglas stvaran. Naš je moto 'Sve u tri klika' zato što vjerujemo da oglašavanje ne bi trebalo biti ništa kompliciranije od snimanja storyja. Tijekom razvoja Kupya suočavali smo se s izazovima prihvaćanja tehnologije koja je često bila ispred svog vremena. Bilo je teško mijenjati shvaćanje korisnika i njihove navike povezane s tradicionalnim formatima kupovanja i oglašavanja. I danas se nosimo s istim izazovima jer mijenjanje navika i shvaćanja traje – rekao je Hudoletnjak.