Domaćoj IT grupaciji i regionalnom distributeru IT opreme i uređaja, M SAN-u, u 2021. ukupni prihodi porasli su za 1,4 posto u odnosu na 2020. ili na nešto više od 2,7 milijarde kuna, dok je dobit porasla 121 posto, na više od 46,6 milijuna kuna, podaci su iz izvješća M SAN-a na Zagrebačkoj burzi.
Porast ukupnih prihoda u 2021. pratio je i blagi porast ukupnih rashoda, za 0,6 posto, na 2,6 milijardi kuna.
Komentirajući prošlu godinu, predsjednik Uprave M SAN Grupe Miroslav Huzjak napominje da je na rezultate utjecala pandemija Covida-19 jer su se zbog povećanog obima rada od kuće pojavile potrebe za proizvodima i dodatnom opremom uz istodobni nastavak problema u dobavi kod svih ključnih principala uzrokovani poteškoćama u proizvodnji, nedostatku ključnih komponenti i nedovoljnim transportnim kapacitetima.
Huzjak naglašava da je unatoč svim izazovima grupa u 2021. ostvarila više od 2,7 milijardi kuna prihoda te da su najviši u povijesti, što je pratio i rast vrijednosti svih pokazatelja profitabilnosti na godišnjoj razini.
Pritom iznosi da je normalizirana EBITDA porasla za 34,1 posto u odnosu na 2020. te da su zahvaljujući kvalitetnim ugovorima s vodećim svjetskim principalima te izvrsnoj logistici uspjeli osigurati dovoljnu količinu robe za potrebe svojih partnera.
U 2021. nastavili su i s razvojem vlastitog brenda te su pojačali izvoz na tržišta izvan regije, a Huzjak podsjeća i da su u srpnju 2021. 'uspješno izašli na tržište kapitala izdavanjem korporativne obveznice u iznosu 200 milijuna kuna, koje je investicijska javnost dočekala s entuzijazmom te je potražnja investitora značajno premašila ciljani iznos izdanja'.
U izvješću za 2021. iz M SAN Grupe ističu da su po segmentima (divizijama) poslovanja najveći rast u odnosu na 2020. od 32 posto ostvarili u segmentu gaminga, koji se i globalno snažno razvija.
I segment Vivaxa (vlastitog proizvodnog brenda uređaja) u 2021. je povećao prihode, za 15,1 posto, na 488 milijuna kuna, pri čemu su se prihodi povećali od klima uređaja, malih kućanskih aparata i bijele tehnike, dok je od TV-a pao, što objašnjavaju značajnim poskupljenjem LED ekrana (s povećanjem nabavne cijene više od 60 posto).
Tvrtka u 2022. očekuje daljnji rast poslovanja na domaćem i vanjskim tržištima, smatrajući da će investicije u digitalizaciju, koje su dijelom financirane iz EU-a, doprinijeti ulaganjima u IT opremu i infrastrukturu.