Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Martina Gilja, Nutri Kulti: Ove godine namjeravamo smanjiti ponudu da ostane više mjesta i vremena za nove proizvode

08. Veljača 2025.
Osim miješalica i sjeckalica koje pomognu u pripremi tijesta, svaki grisin, svaki keksić ručno se valja i oblikuje. Svaki proizvod također se pakira ručno, od stavljanja u vrećice do ambalaže. Zato je takva proizvodnja prilično spora i skupa
Bračni par Gilja pokrenuo je 2017. u Zagrebu proizvodnju zdravih grickalica. Tvrtka se razvijala polako, rješavajući mnoge izazove kako su dolazili, a nije ih bilo malo. Danas surađuje s trgovinama zdrave hrane od Zagreba, Istre i Rijeke do Dubrovnika i Hvara. Svoje proizvode prodaje i putem mrežne trgovine te kanala HoReCa

Nakon što je neko vrijeme Martina Gilja bila trgovačka putnica u farmaceutskoj tvrtki, uz malo dijete terenski posao više joj nije nikako odgovarao, a ni nezdravo okružje na poslu. Sa završenim Prehrambeno-biotehnološkim fakultetom u Zagrebu, smjer nutricionizam, htjela je raditi nešto povezano sa strukom, ali bez iskustva nije išlo. No onda je neobvezno ‘kemijanje‘ s izradom zdravih proizvoda u kućnoj radinosti sa suprugom Josipom sve odvelo u drugom, pravom smjeru. Osmišljavali su razne vrste kruha, tortilja, grisina i krekera kako bi dobili proizvode koji mogu biti dodatak obroku ili međuobrok bez aditiva, pojačivača okusa ili umjetnih bojila. Htjeli su za malog Bornu i sebe stvoriti zdrave proizvode od kvalitetne, nutritivno bogate sirovine prirodnog i izvornog okusa.

– Željela sam da naše dijete zna kakva su okusa maslinovo ulje, med, bučine golice (sjemenke) ili bademi te da jede što manje industrijski obrađene hrane. Okidač je bio i to što su se Borni javile alergije poput atopijskog dermatitisa. Prijatelji i obitelj dali su nam potporu, nastavili smo usavršavati proizvode te se 2017. odlučili na otvaranje tvrtke. Istraživali smo tržište na degustacijama u Udruzi Vestigium iz svoje četvrti, koja je spoj kreativnih radionica, okupljanja malih obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (OPG) na miniplacu te drugih aktivnosti za građane – opisuje Gilja.

Prodaja je počela upravo na miniplacu, a supružnici Gilja održavali su i radionice o zdravoj prehrani kako bi ljude upoznali sa svojom pričom. Počeli su s tri proizvoda: grisinima od pirova brašna, zobenim keksima te krekerima, točnije proteinskim pločicama od sjemenki. Njih su zatim počeli prodavati i u Mrkvici i Grgi Čvarku, malim trgovinama koje okupljaju dobavljače domaćih proizvoda iz cijele Hrvatske.

Ručna izrada

S nešto uložene ušteđevine Nutri Kulti je zaživio iako Gilja nije ništa znala o otvaranju i vođenju tvrtke. Kaže da je doslovno upisala u Googleovu tražilicu kako se otvara tvrtka. Zvala je na sve strane, pitala i istraživala, a onda je na preporuku naišla na zagrebački poduzetnički centar Plavi ured u kojem je zatim završila edukaciju za pokretanje poslovanja. Prijavila se i za poticaj za samozapošljavanje Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje, koji joj je u prvim poduzetničkim koracima bio od velike pomoći.

Na početku je sama izrađivala male količine proizvoda i u jednoj je kutiji tada pod rukom nosila dnevnu proizvodnju kući; danas ta ista kutija služi za pohranu sitnica u kuhinji. Imala je manjih problema s pronalaženjem odgovarajućeg prostora, no to je brzo riješila zahvaljujući Cookhubovu suradnom (co-working) prostoru.

– Nakon godinu-dvije taj prostor postao je ​premalen za korisnike pa je Cookhubova ​vlasnica pronašla novi. Ubrzo je i izišla iz tog posla, ali prodala mi je koncept, koji je u mom vlasništvu i danas. Usporili smo tempo iznajmljivanja prostora tijekom COVID-a zbog mjera, ali i proširenja poslovanja nakon projekta ‘Startaj Hrvatska‘ koji je uslijedio. Koncept je svakako zanimljiv i tražen, zato mi je u planu zaseban prostor Cookhuba. Pri kreiranju svakog proizvoda polazimo od osnove: testira se, gleda što se traži na tržištu, čega ima i čega nema. Kombiniraju se sastojci, mijenjaju udjeli; od početne recepture uvijek dobijemo ‘nešto deseto‘. Osim miješalica i sjeckalica koje nam pomognu u pripremi tijesta, svaki se grisin, svaki keksić ručno valja i oblikuje. Svaki proizvod također se pakira ručno, od stavljanja u vrećice do ambalaže. Za takvu proizvodnju treba nam mnogo snage vrijednih ruku. Stoga nam je proizvodnja prilično spora i skupa, ali još nam ne trebaju veliki strojevi i mehanizacija. Suprug Josip pomaže mi nakon svog posla, u slobodno vrijeme – iznosi Gilja.

Cijelu poduzetničku priču pročitajte u fizičkom ili digitalnom izdanju poslovnog tjednika Lider. 

Članak je dostupan u tiskanom 
i digitalnom izdanju Lidera
22. veljača 2025 09:43