Iako prije koronakrize Meridian 16 Business Park, poslovna zona pokraj Velike Gorice, kao jedini privatni i ekološki poslovni park u Hrvatskoj nije ubrzano rastao i razvijao se, od 2020. godine sve se mijenja. Promjenom tržišnih okolnosti svima su postale jasne prednosti lokacije koja nudi zemljište pogodno za logistiku i mogućnost 'light' proizvodnje na samo dvadeset kilometara od središta Zagreba. Lani je društvo Meridian 16 Business Park uprihodovalo pedesetak milijuna kuna i taj se pozitivni trend poslovanja nastavlja i ove godine iako Ivana Bakunić, direktorica Parka, veće prihode očekuje u drugoj polovini godine.
Zasad se upotrebljava oko 500.000 četvornih metara zemljišta, objašnjava Bakunić, što je pedesetak posto površine poslovne zone, a gradnjom dodatne infrastrukture na tržište će se staviti i preostalo zemljište, što je treća faza razvoja Parka. Budući da tržište još nije dovoljno pokriveno potrebnim skladišno-distribucijskim prostorima, u Parku i dalje bilježe veliko zanimanje za njih pa ubrzano osposobljavaju zemljište za daljnji razvoj.
– Meridian 16 u početku se razvijao prilično sporo, ponajviše zbog sporosti administracije i sudstva. Bile su potrebne godine za rješavanje imovinskopravnih odnosa i gradnju potrebne infrastrukture, tj. prometnica i ostaloga, što smo i sami financirali da bismo poslovnu zonu što prije stavili na tržište. Osobito je komplicirana suradnja s državom jer u okrupnjavanju zemljišta neke čestice treba otkupiti i od nje. Ali po tome nismo jedinstveni; to je, nažalost, problem svih većih projekata u Hrvatskoj. Nasreću, ovdašnja zajednica i Grad Velika Gorica pružaju potporu projektu jer je veoma važan za gospodarski razvoj cijeloga ovog kraja. U poslovnoj zoni uskoro će biti zaposleno oko tisuću ljudi, a tijekom ove godine prema zoni će početi voziti i redovita autobusna linija. Velika Gorica će od investitora koji su u zoni uprihodovati znatne proračunske iznose u sklopu komunalnog doprinosa, a poslije i na ime drugih davanja, pa je svakako u interesu Grada privući što više kompanija – navodi Bakunić.
Kako bi se probili na tržište, Bakunić tvrdi da su sudjelovali na svim relevantnim konferencijama o poslovanju s nekretninama u zemlji i inozemstvu, članovi su mnogih poslovnih i stručnih udruga te su sustavno razvijali projekt vodeći računa o svim ključnim parametrima da bi poslovna zona bila uspješna i da bi tako privukli kvalitetne korisnike. To je tržište i prepoznalo pa Bakunić daje primjer: Atlantic Grupe koja ondje ima centralno logističko-distribucijsko skladište za Hrvatsku, cargo-partnera d.o.o. koji se nedavno uselio u nove prostore, Kuehnea & Nagela te Eurospina Hrvatska koji u zoni ima centralno skladište i sjedište Uprave.
Poslovna zona Meridian 16 dobila je DGNB-ov (Deutsche Gesellschaft für Nachhaltiges Bauen – Njemački savjet za održivu gradnju, nap. a.) međunarodni zlatni certifikat, po čemu je jedinstvena u Hrvatskoj, a vizija je vlasnika Društva da postanu vodeća ekološko-industrijska zona u cijeloj regiji, odnosno mjesto gdje se susreću ekonomija i ekologija. Bakunić objašnjava da to znači da se od početka planiranja sadržaja zone i smještaja budućih korisnika primjenjuju zelene smjernice, pa je tako, recimo, stavljena LED rasvjeta i isplanirane su zelene površine, biciklističke staze te solarne elektrane.