
Na hrvatsko tržište došao je Xpeng, još jedan od kineskih EV divova

Xpeng povećava razinu konkurencije i najavljuje ubrzani rast prisutnosti kineskih brendova u sektoru električnih vozila u Hrvatskoj
Kineski proizvođač električnih vozila Xpeng službeno je ušao na tržišta Hrvatske, Slovenije i Mađarske, a regionalna premijera održana je jučer u Budimpešti. Riječ je o još jednom kineskom automobilskom brendu koji se širi regijom, a hrvatsko tržište tako dobiva još jednog u nizu proizvođača električnih vozila. Naravno, to ne uključuje i otvaranje novih tvornica, već samo prodajnih centara.
- Regionalna premijera u Budimpešti označila je službeni ulazak Xpenga u Mađarsku, Hrvatsku i Sloveniju i bila je spektakularna. Xpeng nije samo još jedan brend električnih vozila. To je pionir koji redefinira budućnost mobilnosti – spajajući vrhunski dizajn, inteligenciju pokretanu umjetnom inteligencijom i hrabru viziju u vozila koja inspiriraju na cesti i izvan nje. Od ultra-brze tehnologije punjenja, preko sljedeće generacije autonomne vožnje pa sve do koncepata letećih automobila, XPENG oblikuje budućnost u kojoj je mobilnost pametnija, čišća i bez granica - izjavio je Marko Družijanić, direktor Xpenga za Hrvatsku, Sloveniju i Mađarsku.
Ulazak Xpenga dolazi u razdoblju kada su kineski automobilski brendovi već počeli ostvarivati značajan, iako još relativno mali, udio na hrvatskom tržištu. Prema podacima portala Autostart, u razdoblju od siječnja do svibnja 2025. godine kineske marke Geely, MG, Forthing, BYD, Lynk & Co, Jaecoo, Omoda, Dongfeng, Voyah i XPENG zajedno čine 910 registracija novih vozila, što čini oko 2,8 posto tržišnog udjela u Hrvatskoj.
Od tih 910 registracija, najviše je prodao Geely, s 357 vozila registriranih u tom razdoblju. Slijedi MG s 220 vozila, Forthing s 214, dok je BYD ove godine prodao 71 vozilo.
Podsjećamo, BYD je u travnju 2025. formalno došao na hrvatsko tržište, a pri početku su ponuđena četiri modela – tri potpuno električna i jedan plug-in hibrid.
Prema podacima agencije Promocija plus, u prvih četiri mjeseca 2025. godine, u Hrvatskoj je prodano 23.947 novih putničkih vozila, što je povećanje od 7,4 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. U tom kontekstu, udio kineskih brendova, iako još nizak, pokazuje da se tržište polako mijenja i sve je više interesa za kineskim proizvođačima.
Dolazak Xpenga svakako povećava razinu konkurencije i najavljuje mogući ubrzani rast prisutnosti kineskih brendova u sektoru električnih vozila u Hrvatskoj. Ipak, ključno će biti vidjeti prema kojem će cjenovnom segmentu Xpeng ciljati, kako će im biti razvijena servisna i servisno-logistička mreža te koliko će snažno reagirati potrošači na brendove za koje tek saznaju. Tko zna, možda jedan od novih brendova odluči uložiti i u proizvodnju u Hrvatskoj.



