
Naplaćena premija osiguravatelja u sedam mjeseci 1,2 milijarde eura

Iznos likvidiranih šteta u prvih sedam mjeseci 2025. iznosio je 699,2 milijuna eura, što je 7,9 posto manje u odnosu na lani
Ukupna naplaćena premija društava za osiguranje u prvih sedam mjeseci ove godine iznosila je 1,2 milijarde eura, što je 8,2 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, pokazuje mjesečno izvješće Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa).
U srpnju 2025. u Hrvatskoj je poslovalo 14 društava za osiguranje, a od ukupne premije koju su naplatila 196,2 milijuna eura se odnosilo na premiju životnih osiguranja, što je za 3,4 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine, te milijardu eura na premiju neživotnih osiguranja, što je na godišnjoj razini rast za 10,8 posto.
U strukturi naplaćene premije neživotnih osiguranja najzastupljenije je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila (35,5 posto), zatim osiguranje cestovnih vozila (19,6 posto), osiguranje od požara i elementarnih šteta (9,3 posto) te zdravstveno osiguranje (8,6 posto).
Iznos likvidiranih šteta u prvih sedam mjeseci 2025. iznosio je 699,2 milijuna eura, što je 7,9 posto manje u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Od tog iznosa na životno osiguranje odnosilo se 212,5 milijuna eura ili 27 posto manje na godišnjoj razini, a na neživotno 486,7 milijuna eura, što je za četiri posto više u odnosu na prvih sedam mjeseci 2024. godine.
U ukupnom iznosu likvidiranih šteta u neživotnom osiguranju na osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila odnosi se 41,3 posto, osiguranje cestovnih vozila 21,7 posto, zdravstveno osiguranje 12,4 posto te osiguranje od požara i elementarnih šteta 8,6 posto, navedeno je u Hanfinom izvješću.
Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema naplaćenoj premiji i dalje drži Croatia osiguranje, uz rast premije na godišnjoj razini za 10,9 posto, na 315,8 milijuna eura. Tržišni udio Croatia osiguranja je porastao s 25,2 posto, koliko je iznosio krajem srpnja prošle godine, na 25,85 posto krajem srpnja ove godine.
Drugo je Euroherc osiguranje, s tržišnim udjelom od 12,7 posto te rastom naplaćene premije za 11,1 posto, na 155,6 milijuna eura. Slijedi Adriatic osiguranje, s tržišnim udjelom od 12,35 posto te naplaćenom premijom od 150,8 milijuna eura, uz rast za 8,3 posto.
Četvrto mjesto drži Allianz Hrvatska, kojem je naplaćena premija na godišnjoj razini skočila za 3,7 posto, na 137,1 milijun eura, uz tržišni udio od 11,2 posto.