
Naš poslovni model i koncept trgovina mijenjaju paradigmu na tržištu

Dragan Baškarad
U Studencu vjeruju da svaki stanovnik Hrvatske zaslužuje praktičnu trgovinu u neposrednoj blizini – i s tom se misijom nastavljaju razvijati
Maloprodaja u Hrvatskoj suočava se s brojnim izazovima, ali rast pokazuje da potrošačka potražnja ostaje stabilna. Stoga ta djelatnost, prema riječima Dragana Baškarada, člana Uprave za operacije Studenca, dugoročno gledano ima potencijal za daljnji rast.
Studenac je jedini kvartovski maloprodajni lanac na nacionalnoj razini. Zbog čega ste se odlučili za taj poslovni model?
– Vjerujemo da upravo takav pristup odgovara suvremenim potrebama kupaca. Naša snaga nije u veličini trgovina, nego u njihovoj blizini i praktičnosti – jer kupci zahvaljujući našoj rasprostranjenoj mreži trgovina mogu brzo i jednostavno obaviti kupnju. Naš jedinstveni poslovni model i fleksibilnost u izboru lokacija omogućuju da otvaramo trgovine u urbanim naseljima, ali i u manjim sredinama, u kojima smo nerijetko jedina trgovina. To osigurava da pružamo pravu vrijednost zajednicama u kojima poslujemo. Naš koncept donio je promjenu paradigme u maloprodaji. Vjerujemo da svaki stanovnik Hrvatske zaslužuje trgovinu u neposrednoj blizini – i s tom misijom razvijamo mrežu Studenca.
Što nova dva LDC-a znače za Studenac?
– Otvaranjem dvaju novih logističko-distribucijskih centara u Velikoj Gorici i Dugopolju Studenac dodatno jača opskrbni lanac i logističke kapacitete. Novi LDC-i omogućit će veću operativnu učinkovitost, bolju dostupnost robe na policama te brže i pouzdanije isporuke prema trgovinama. Poseban naglasak stavljen je na svježe proizvode, čija kvaliteta i dostupnost čine temelj rasta u prodaji prema mjerenju pokazatelja like for like (isto za isto). Distribucijski centar u Velikoj Gorici otvorit ćemo do kraja 2025. i zapošljavati više od 500 djelatnika. U Dugopolju je planirano dovršenje drugog LDC-a do sredine 2026. godine.
Kad očekujete da će se ulaganje od deset milijuna eura isplatiti?
– Investicija od deset milijuna eura u opremanje novih logističko-distributivnih centara osigurava nam da dugoročno podignemo kvalitetu usluge i širimo poslovanje na održiv i učinkovit način. Ako govorimo o direktnim pogodnostima ulaganja, neke ćemo vidjeti odmah – u poboljšanoj dostupnosti proizvoda i bržoj opskrbi trgovina, što će izravno podići zadovoljstvo kupaca. Što se tiče povrata investicije, očekujemo ga u razdoblju od tri do pet godina, i to kroz optimizaciju procesa, smanjenje troškova i jačanje tržišne pozicije. Novi LDC modernizirat će logističke procese u Studencu naprednim digitalnim rješenjima te će optimirati skladišne operacije prema najvišim standardima, uz bolje planiranje obujma i praćenje isporuka prema trgovinama. S obzirom na svoje ambicije da do 2028. godine upravljamo mrežom od 3400 trgovina, navedeno ulaganje postavlja čvrste temelje za budući rast.
Širite i poslovanje u Sloveniji, je li riječ o istom poslovnom modelu kao u Hrvatskoj?
– U 2025. nastavljamo širenje poslovanja i u Sloveniji, uz usmjerenost na lokalnu prisutnost i dostupnost kupcima. Danas u Sloveniji upravljamo s 39 trgovina, uključujući sedam novootvorenih pod brendom Stu. Market, šest trgovina Kea te 26 franšiza Tuš. I u Sloveniji radimo ono što najbolje znamo zahvaljujući iskustvu koje stječemo gotovo 35 godina u Hrvatskoj – razvijamo format praktičnih trgovina koje su kupcima u neposrednoj blizini, pa često i jedine u okolici. Zapošljavamo pretežno ljude iz zajednica u kojima poslujemo jer lokalni timovi najbolje razumiju potrebe svojih kupaca.
Kakva je budućnost maloprodaje u Hrvatskoj s obzirom na izazove i prilike?
– Maloprodaja u Hrvatskoj ulazi u drugu polovicu godine suočena s nizom izazova – od geopolitičkih nestabilnosti do napetosti na tržištu rada i gospodarskih neizvjesnosti. Ipak, rast prometa u maloprodaji od pet posto u travnju u odnosu na prošlu godinu pokazuje da potrošačka potražnja ostaje stabilna, a dugoročno gledano i dalje ima potencijal za rast. U tom kontekstu inovacije, ulaganja u digitalna rješenja, optimizaciju logistike i održive izvore energije postaju ključni čimbenici uspjeha. Maloprodaja će i dalje neupitno igrati važnu ulogu u lokalnim zajednicama – ne samo ponudom proizvoda, već i kao partner domaćim proizvođačima i pouzdan poslodavac. Oni koji uspiju povezati tehnološki razvoj s potrebama potrošača, bit će predvodnici nove faze rasta u maloprodaji.
*Sadržaj nastao u suradnji sa Studencem*