Tvrtke i tržišta

Novasol u kolovozu s rastom od 12 posto, u Europi rušili rekorde

U Hrvatskoj više od 220 tisuća gostiju i 1,3 milijuna noćenja, dok Njemačka, Austrija i Danska bilježe dvoznamenkasti rast

Grupa Awaze objavila je kako je kolovoz 2025. jedno od najuspješnijih razdoblja u povijesti kompanije, s više od milijun gostiju u objektima diljem 20 europskih zemalja. U toj je bilanci Hrvatska, kroz svoj brend Novasol, ostvarila nešto konzervativniji rast, no rezultati i dalje pokazuju stabilnu potražnju.

Prema službenim podacima, Novasol je u kolovozu u Hrvatskoj zabilježio više od 220 tisuća gostiju, što je povećanje od 12 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine. Broj noćenja premašio je 1,3 milijuna, a prosječna popunjenost u priobalnim regijama dosegla je 91 posto. Najveći rast zabilježen je u Istri i na Kvarneru, dok su Dalmacija i otoci zadržali status glavnih aduta domaćeg turizma.

Podaci Državnog zavoda za statistiku pokazuju da je u lipnju ove godine ostvareno 3,2 milijuna dolazaka i 14,3 milijuna noćenja turista u komercijalnom smještaju, što je rast od 12,6 posto u dolascima i 14,5 posto u noćenjima u odnosu na lipanj 2024. U srpnju je Hrvatsku posjetilo gotovo 4,2 milijuna stranih gostiju, koji su ostvarili blizu 26 milijuna noćenja. Taj okvir pokazuje stabilnu potražnju, iako je zabilježen blagi pad u odnosu na prošlu godinu.

Za Novasol, kolovoz je potvrdio dobre rezultate, ali i izazove na tržištu. Kako navode u kompaniji, aktualna sezona zahtjevna je zbog percepcije Hrvatske kao skupe i precijenjene destinacije.

- Da bi se takav dojam anulirao, bilo je potrebno u pripremnim fazama sezone utemeljiti prodajnu politiku i politiku cijena s partnerima iznajmljivačima. Velik dio onih koji su uvažili sugestije, ostvarili su prodajne rezultate koji odskaču od prodajnih ostvarenja cjelokupnog turističkog sektora - stoji u priopćenju.

S emitivnih tržišta najviše se istaknula Njemačka, kao ključno tržište za hrvatski turizam, s rastom od preko 15 posto u odnosu na prošlogodišnji kolovoz. Austrija i Slovenija također su pokazale dvoznamenkaste stope rasta, od 11 odnosno devet posto. Dansko tržište dosegnulo je rekordne rezultate, uz rast od čak 18 posto u broju noćenja, dok su Nizozemska i Češka nastavile stabilan uzlazni trend s oko sedam posto rasta.

- Hrvatska se u određenoj mjeri pokazuje stabilnom i privlačnom destinacijom usprkos poteškoćama s kojima se naš turizam suočava. Naša ponuda, podržana snažnim domaćim operativnim kapacitetom kroz NOVASOL, osigurala je visoka očekivanja gostiju. Ovaj mjesec naš je brand, utemeljen u Hrvatskoj, postao srž globalnog poslovanja. Posebnu zaslugu za ostvarene rezultate treba pripisati kvaliteti usluge i ulaganjima u digitalne tehnologije te obrazovanje lokalnih timova.

To je rezultiralo porastom zadovoljstva gostiju od više od 30 posto i rekordnim ocjenama čistoće objekata. Zahvaljujući partnerstvu s domaćim iznajmljivačima postignuta je iznadprosječna popunjenost i konkurentni prihodi, što dokazuje da kvalitetna suradnja donosi rezultate čak i u izazovnim tržišnim okolnostima - izjavio je Josip Stulić, jedan od čelnih ljudi Awazea.

Iz Awazea dodaju kako već sada bilježe pojačan priljev ranih rezervacija za sezonu 2026., pri čemu se Hrvatska ponovno ističe kao jedna od traženijih destinacija. Grupacija u portfelju ima više od 105 tisuća smještajnih jedinica u preko 20 zemalja, a ovog je ljeta, prema njihovim podacima, više od milijun gostiju boravilo u njihovim objektima. Hrvatska je u toj bilanci bila jedan od važnijih čimbenika, iako je, gledano globalno, sezona imala i slabijih segmenata.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju