Nasljednici pokojnog vlasnika širokobriješkog Mepasa Mirka Grbešića žestoko su prionuli na podizanje profitabilnosti u kompanijama u vlasništvu Mepasa u Hrvatskoj. Devetomjesečni izvještaji o poslovanju Saponije, Brodomerkura i Koestlina ukazuju da se u tim tvrtkama u zadnjih godinu dana događaju brojne promjene koje su već rezultirale uspješnijim poslovanjem od onoga u prethodnim godinama.
Saponia je u ovoj godini dobila kompletno novu Upravu. Promjene su započele nedugo nakon smrti Mirka Grbešića, lani koncem kolovoza, time što je upražnjeno mjesto člana Uprave Saponie preuzeo njegov sin Ivan. Prave su promjene uslijedile ovog proljeća. Dotadašnja predsjednica Uprave Dajana Marčela dobila je otkaz, a novi je predsjednik Uprave postao Ivan Grbešić. Tijekom godine Uprava Saponie, koja je još iz vremena otkako ju je 1998. godine Mepas preuzeo bila jednočlana ili dvočlana, proširena je na pet članova. Iz Francka je doveden dugogodišnji menadžer Hrvoje Bujan; iz Uprave Kraša akviziran je Davor Bošnjaković, koji je ujedno postao i jedinim članom Uprave Kandita, konditorske tvrtke u Saponijinom vlasništvu. Četvrto je mjesto nedavno popunio Marko Mikulić, suprug jedne od kćeri pokojnog Grbešića, a na peto mjesto, kao prokurist, u Upravu Saponije ulazi Ivanov brat Filip.
Uzlet prihoda Saponije
Nova je ekipa na čelu Saponije u prvih devet mjeseci ove godine svojski pogurala rast prihoda (16 posto više nego u istom lanjskom razdoblju) na 78,6 milijuna eura. Dobit razdoblja iznosila je 3,3 milijuna eura, nešto preko milijun eura više nego lani u prvih devet mjeseci. Konsolidarni prihodi grupe, Saponije i Kandita, još su i za mrvicu bolji, iznosili su gotovo 91 milijun eura, 17 posto više nego lani u istom razdoblju. No konsolidirana je neto dobit iznosila 3,2 milijuna eura, što ukazuje da se Kandit još uvijek nije uspio izvući iz zone gubitka u koju je upao prošle godine.
- Saponia i Kandit kao vodeći proizvođači deterdženata u regiji i konditorskih proizvoda i dalje će svojim potrošačima isporučivati kvalitetne proizvode u atraktivnim pakiranjima. Naši brendovi su naša snaga. Kvalitetan portfolio i unaprjeđenje poslovanja te fokus na upravljanje resursima uz održivo poslovanje preduvjeti su da i u narednom razdoblju ostvarimo planirane poslovne ciljeve. Trasiramo strategiju investiranja s ekološkim karakterom, kako bi ozelenili ekonomiju i tako kreirali uključivije društvo, tako da u njemu mogu sudjelovati svi naši djelatnici, njihove obitelji, poslovni partneri, dioničari i šira zajednica – završni je odlomak komentar Uprave Saponije u devetomjesečnom izvješću o poslovanju objavljenom na Zagrebačkoj burzi.
Preko distributerske mreže Saponije u prvih je devet mjeseci ostvarena osam milijuna eura od prodaje principalskih Koestlin brendova, što je 31 posto više nego u istom lanjskom razdoblju. Sinergija između Osijeka i Bjelovara očito je snažno ojačana, jer je taj kanal prodaje Koestlina izravno zaslužan i za ukupan rast njegove prodaje. Koestlinovi prihodi u prvih su devet mjeseci iznosili 19,4 milijuna eura, odnosno 26 posto više nego lani u isto vrijeme. Za razliku od lanjskog devetomjesečnog gubitka od 255 tisuća eura, Koestlin je u tom razdoblju ove godine prikazao dobit u iznosu od 493 tisuće eura.
Resturkturiranje Brodomerkura
Ipak, najveće se promjene među Mepasovim tvrtkama u Hrvatskoj u ovoj godini događaju u Brodomerkuru, u kojem je u tijeku cjelovito restrukturiranje s ciljem fokusiranja na ‘core business‘. Za početak, i u Brodomerkuru je od početka ove godine postavljen novi predsjednik Uprave, Mate Pezo, kojemu je glavni ovogodišnji posao prodaja neaktivnih nekretnina i podružnica koje su vezane uz poslovne segmente energetike i rudarstva. Dosad je Brodomerkur u ovoj godini već prodao skladišno prodajne komplekse Sirobuja i Rakitje, poslovni prostor u Gospiću, tvrtku Brodomerkur energetika, skladišta eksploziva u Dicmu – Sičane te sklopio ugovor o prodaji prostora u Splitu.
To je tvrtki omogućilo smanjiti zaduženost za 9,6 milijuna eura te ostvarivanje devetomjesečne dobiti prije oporezivanja u iznosu od 75 tisuća eura, iako joj je prihod od prodaje u tom razdoblju bio devet posto manji nego lani u prvih devet mjeseci.
Brodomerkur je i prva kompanija u većinskom vlasništvu Mepasa (96,17 posto) koju je obitelj Grbešić odlučila preuzeti u cijelosti. Ponuda za preuzimanje objavljena je sredinom listopada.